• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۰۴
  • شناسه خبر: 20944

تجارت الکترونیک عمده فعالیت واحد های فناور استان در روزهای کرونایی است

پیام ملّت- رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در روزهای شیوع کرونا فعالیت واحدها عمدتاً در حوزه تجارت الکترونیک ، سامانه های فروش آنلاین،محصولات دستگاه ها و مواد ضدعفونی کننده بوده است.

داود مرادخانی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد:امسال محصولات فناورانه در حوزه های مختلف از جمله در حوزه الکترونیک و پزشکی دستگاه احیای قلبی در حوزه مواد شیمیایی مواد ضدعفونی کننده و .. در حوزه الکترونیک و کرونا دستگاه هوا پاک و دستگاه های ضدعفونی کننده تولید شده است.

مرادخانی گفت: درایام شیوع کرونا فعالیت واحد ها در همه حوزه ها صورت می گیرد ولی عمده فعالیت سال ۹۹ در روزهای کرونایی در حوزه تجارت الکترونیک ، سامانه های فروش آنلاین محصولات دستگاه ها و مواد ضدعفونی کننده بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ شرکت دانش بنیان در استان زنجان فعال است که ۱۳ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک و مرکز رشد و ۹۴ واحد هسته فناور در پارک علم و فناوری استان زنجان مستقر هستند گفت: واحدهای فناور در حال توسعه ایده محوری و خلق ایده های جدید در زمینه های مختلف هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در خصوص صدور مجوز شرکت های دانش بنیان هم اظهار کرد: مجوز شرکت های دانش بنیان توسط معاونت علمی و فناوری صادر می گردد و شرایط ویژه و خاص خود را دارد . پارک علم و فناوری از واحدها و هسته های فناور حمایت می کند و مجوز فناوری برای این واحدها صادر می کند . وجود نوآوری،تیم،برنامه کاری و در پارک فروش محصول مد نظر است.

مرادخانی در خصوص نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال نیز گفت: امسال ۲۱ امین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان برگزار شد . تعداد غرفه های این نمایشگاه مجازی بالغ بر ۱۵۰ غرفه بود و بالغ بر ۱۳۰شرکت فناور و ۳۵ دستگاه دولتی حضصور داشتند و بیش از ۱۶۰ محصول ارائه گردید.

وی گفت: در این نمایشگاه غرفه های فناوران و پژوهشگران فناور به صورت جداگانه بود و فناوران محصولات و پژوهشگران تحقیقات و طرح های خود را به نمایش گذاشتند. البیته شایان ذکر است فناورانی وجود داشتند که دارای پژوهش و طرح هایی بودند که تبدیل به محصولات فنائورانه شده بود در واقع کل این نمایشگاه بر اساس این طبقه بندی برگزار گردید.

وی در خصوص تخصیص تسهیلات برای شرکت های فناور هم گفت: واحدها و هسته های فناور درخواست کتبی جهت دریافت تسهیلات به واحد ریاست داده و پس از تایید عضویت و قراردادشان با پارک، کاربرگ تسهیلات به آنها ارائه شده و پس از بررسی در جلسه کمیته تسهیلات پارک در صورت وجود اعتبار برای طرحهی تئلید نمونه اولیه از محل اعتبارات پارک تسهیلات مصوب می شود و تعدادی از شرکت ها به صندوق پژوهش و فناوری اشراق و یا بانکهای عامل طرف تفاهم معرفی می شوند.

وی افزود: گروه سوم تسهیلات مختص شرکت هایی که در مرحله تجاری سازی هستند که از محل اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با معرفی به معاونت و تصویب در جلسه ویدئو کنفرانسی معاونت می باشد.

مرادخانی گفت: صندوق اشراق تا کنون از منابع داخلی خود هیچ کمکی نکرده و از طرف پارک تعدادی شرکت در این خصوص معرفی شده است که در دست اقدام و پیگیری است .

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: صندوق به عنوان نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی و عامل پرداخت تسهیلات معاونت علمی و فناوری می باشد که تا کنون ۷میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات معاونت علمی به شرکت ها پرداخت کرده است.تسهیلات از محل اعتبارات پارک از ابتدای تشکیل پارک تا کنون به میزان ۱ میلیارد و ۹۲۵ میلیون ریال بوده است که مستقیماً توسط پارک پرداخت شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست