• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۰۶
  • شناسه خبر: 20984

بهره مندی ۱۱هزار نفر از خدمات هلال احمر زنجان در طرح ملی “ناظران سلامت”

پیام ملّت- سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای طرح ملی "ناظران سلامت" تاکنون ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر در این استان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» علی طاهری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی ناظران سلامت پس از پایان طرح آمران سلامت در استان زنجان با هدف کنترل بیماری کرونا در شهرستان های زنجان، ماهنشان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده و خرمدره با مشارکت سه هزار و ۳۵۹ نفر روز در قالب ۵۵۱ تیم از اعضای جوانان هلال احمر آغاز شده است.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر از آغاز بحران کرونا در سطح استان زنجان با بسیج همه امکانات در بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری و هم افزایی با سایر دستگاه های اجرایی در خصوص مهار بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع آن مشارکت فعال داشته و دارد.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، در طرح ملی ناظران سلامت اعضای جوانان داوطلب در هلال احمر این استان در قالب این طرح تیم های آموزش دیده اند که با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی به ویژه در معابر، پارک‌ها، فروشگاه ها، ایستگاه های تاکسی و اتوبوس و سایر اماکنی که تجمع جمعیت در آن باشد، نسبت به بررسی شرایط بهداشتی و رعایت استانداردهای خود مراقبتی ارزیابی لازم را با مشارکت ناظران شبکه بهداشت و درمان علوم پزشکی انجام می دهند و شهروندان را به رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا دعوت می کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: طی ۲۶ روز اخیر ناظران سلامت در سطح استان زنجان برای ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر خدمات ارائه داده اند و در این مدت از ۹ هزار و ۴۶۸ مکان صنفی، مراکز ارائه خدمات مردمی، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار بازدید و خدمات ارائه داده اند.

طاهری به طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: در راستای مسئولیت اجرایی بسیج جامعه پزشکی در این طرح ،جمعیت هلال احمر با انعقاد تفاهم نامه ای اقدام به همکاری و مشارکت در اجرای طرح های مراقب سلامت به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله محور و با هدف ارتقای سطح خدمات ترویجی، مراقبتی، حمایتی و نظارتی به اقشار مختلف جامعه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا کرده است.

وی اظهارداشت: در طرح ملی ناظران سلامت استان زنجان که با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر در حال اجراست ۵۹۶ نفر از برادران و ۴۴۸ نفر از خواهران عضو جوانان در هفت شهرستان استان در این طرح مشارکت دارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست