• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۰۶
  • شناسه خبر: 20988

طرح “امام محله” الگویی برای مساجد شهر

پیام ملّت- مسئول واحد مسجد محور اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یکی از سیاست های طرح "امام محله "الگو قرار گرفتن این مساجد برای سایر مساجد شهر است.

حجت الاسلام مهدی غفاری در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» گفت: برای طرح امام محله مساجدی که در شهر شاخص هستند انتخاب شدند مساجدی که شکل مدیریت مسجد و فعالیت آنها می تواند به عنوان الگوی سایر مساجد باشد.

وی در خصوص نحوه انتخاب مسجد “طرح امام محله ” نیز گفت: با توجه به وسعت شهر در شهرستان های زنجان یک مسجد و در زنجان ۴ مسجد انتخاب شدند که در زنجان مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک امیرکبیر، مسجد امام حسین(ع)سعدی شمالی، مسجد نوالزهرا پونک و مسجد سفینه النجاه میدان استقلال در زنجان مجری طرح امام محله هستند.

وی در مورد ویژگی هایی این مساجد هم گفت: مساجدی که شاخص های مسجد طراز را داشته باشند از جمله مقبولیت کلی در محله ، فعالیت های فرهنگی برای جونان و نوجوانان ، صندوق قرض الحسنه در محله ، کمک به نیازمندان ، برگزاری سه نوبت نماز در مسجد و فعالیت های فرهنگی و هنری و .. به طور مستمر از این شاخص ها است.

حجت الاسلام غفاری با بیان اینکه این طرح حدود یک سال است که شروع شده و تا کنون هم توانسته خوب پیش برود افزود: امام مساجد مجری “طرح امام محله “از آموزش های سازمان تبلیغات اسلامی و اساتید و فعالان فرهنگی بهره مند می شوند.

غفاری گفت: یکی از سیاست های مساجد انتخاب شده برای طرح امام محله الگو قرار گرفتن برای مساجد دیگر است و مساجد دیگر توانسته اند شیوه های کارهای فرهنگی را از این مساجد الگوبرداری کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست