• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۰۶
  • شناسه خبر: 20975

مشترکین گاز زنجانی تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در پی عمل به مسئولیت اجتماعی؛مشترکین گاز زنجانی تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّـت» مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: تمامی مشترکین خانگی و تجاری؛تحت پوشش بیمه حوادث قراردارند. شرکت ملی گاز ایران به نمایندگی از طرف تمامی مشترکین گاز طبیعی با شرکت بیمه نسبت به پوشش بیمه‌ای مشترکین خانگی و تجاری در سال ۹۹ اقدام کرده است.

موسی احمدلو افزود: با توجه به این توافق بیمه جانی و مالی مشترکین خانگی گاز طبیعی در مقابل حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی اعم از انفجار، آتش سوزی و مسمویت‌ها، به ساکنین و یا اشخاص ثالث خسارت پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه به ازاء هر واحد مسکونی؛ ماهیانه مبلغ ۲۰۰۰ ریال از مشترکین خانگی شهری و از مشترکین خانگی روستایی مبلغ ۱۰۰۰ ریال در قبوض گاز اخذ می‌شود، عنوان کرد: ملاک محاسبه و تعیین حق بیمه مشترکین خانگی شهری و روستایی هر دوره براساس صورتحساب‌های مصرف کنندگان گاز طبیعی است.

احمدلو ادامه داد: حق بیمه هر واحد مشترک تجاری شهری؛ ماهیانه ۱۰۰۰۰ ریال و هر واحد مشترک تجاری روستایی نیز ۵۰۰۰ ریال است.

وی تصریح کرد:گاز زنجان به عنوان طرف اول قراردادو به عنوان نماینده مشترکین موظف است ظرف ۱۵ روزکاری بعد از اطلاع از وقوع حادثه آن را به شرکت بیمه اعلام کند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال به وارثین متوفی، نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال، غرامت پرداخت خواهد شد.

احمدلودر ادامه افزود: حداکثر تعهد پرداخت برای جبران هزینه‌ها و جبران خسارت مالی به واحد‌های مسکونی و مشاعات اشخاص ثالث در هر حادثه و به ازاء هر یک از موارد مذکور به عنوان یک واحد مستقل مبلغ ۴ میلیارد و۱۰ میلیون ریال غرامت پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عدم تطابق وسایل گازسوز، سیستم لوله کشی، دودکش و … با استاندارد‌های مربوطه در واحد مسکونی مشترکین خانگی حادثه دیده که وفق قانون مشمول پرداخت حق بیمه هستند مانع بهره‌مندی از تسهیلات و پوشش بیمه‌ای نخواهد شد.

احمدلوبا بیان اینکه ارائه نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت فوت، نقص عضو و جراحات و همچنین ارائه نظریه سازمان آتش نشانی و شرکت گاز مبنی بر تایید وقوع حادثه الزامی است، گفت: بیمه گر حداکثر۲۰ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده ملزم به پرداخت غرامت خواهد بود.گفتنی است که استان زنجان دارای۳۶۰ هزار و ۵۹۸ مشترک خانگی، تجاری و صنعتی گاز است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست