• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۱۲
  • شناسه خبر: 21128

فعالیت ۱۵۰ کارگاه صنایع‌دستی خانگی در روستاهای امین‌آباد و اند آباد علیا

پیام ملّت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: روستاهای امین‌آباد و اند آباد اولیا در شهرستان زنجان، ۱۵۰ کارگاه تولید گیوه را به خود اختصاص داده‌اند.

فعالیت 150 کارگاه صنایع‌دستی خانگی در روستاهای امین‌آباد و اند آباد اولیا

به‌گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» امیر ارجمند در جمع خبرنگاران گفت: کارگاه‌های خانگی صنایع‌دستی روستاهای امین‌آباد و اند آباد اولیا با اشتغال ۱۵۰ نفر در زمینه گیوه بافی با قلاب در حال فعالیت هستند که ۹۹ درصد از این آمار را بانوان روستایی تشکیل می‌دهد.

 ارجمند گفت: صنایع‌دستی استان اغلب در روستاها تولید می‌شود و ما فقط به آن‌ها خط‌مشی می‌دهیم و آن‌ها را به‌وسیله شرکت در نمایشگاه‌ها به بازار فروش وصل می‌کنیم.

او افزود: نقشی که صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و درآمد برای روستائیان دارد سبب شده که میراث فرهنگی طرح ضربتی تولید و اشتغال روستاهای منتخب هدف گردشگری را برای رونق صنایع‌دستی و گردشگری اجرا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: ما تلاش کردیم که صنایع‌دستی را با توجه به نیاز روز و زیست‌بوم منطقه طراحی کنیم که خوشبختانه این امر با استقبال خوبی نه فقط در استان زنجان، بلکه در سایر شهرها نیز مواجه شد.

 ارجمندگفت: حضور زنان در این حیطه باعث افزایش کیفیت محصولات صنایع‌دستی و رونق بازار فروش آن‌ها می‌شود. یکی از اولویت‌های معاونت صنایع‌دستی استان زنجان حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست