• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۱۶
  • شناسه خبر: 21184

انصراف۱۴ درصد متقاضیان طلاق پس از دریافت مشاوره طی سال گذشته

پیام ملّت- معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: سال گذشته ۲۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان بدون دخالت مشاور از تصمیم طلاق منصرف شدند؛علاوه بر آنان ۱۴ درصد نیز پس از دریافت مشاوره از طلاق منصرف شدند.

سال اول تا پنجم ازدواج؛ بیشترین آمار طلاق ثبت‌ شده در استان زنجان

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» محمدتقی فتحی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، گفت: معاونت اجتماعی از سال ۹۰ به بدنه دادگستری وارد شده و بر مبنای قانون پیشگیری از وقوع جرم و اصل ۱۵۶ قانون اساسی فعالیت می‌کند. این معاونت منتظر وقوع جرم نبوده و رویکرد آن مبتنی بر برنامه است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای استان‌ها با توجه به اینکه شرایط بومی منطقه در نظر گرفته می‌شود، افزود: ۴۱ برنامه به استان ابلاغ و در حال پیگیری است که شامل ۵ برنامه فرهنگی و اجتماعی، ۶ برنامه امنیتی، ۶ برنامه پشیگیری وضعیتی و یک برنامه قضایی است.

فتحی گفت: پیش‌بینی می‌شد امسال با توجه به شرایط و گرانی‌های موجود، اختلافات در استان افزایش پیدا کند، ولی نه تنها اختلافات و جرایم افزایش نشان نمی‌دهد، بلکه کاهش داشته است. جرائم خشن چون حمله مسلحانه نیز در این استان صفر است. همچنین شاهد کاهش ۳۵ تا ۴۰ درصدی در برخی جرایم هستیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، از تغییر نکردن وضعیت اختلافات خانوادگی در استان خبر داد و گفت: افرادی که متقاضی طلاق می‌شوند در ابتدا باید در سامانه تصمیم ثبت‌نام کرده و پس از نوبت‌دهی، غربالگری شده و مشاوره دریافت می‌کنند و این سامانه و مشاوره‌های آن، مانعی در راستای کاهش طلاق است.

فتحی تصریح کرد: سال گذشته ۲۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان بدون دخالت مشاور از تصمیم طلاق منصرف شدند؛ علاوه بر آنان ۱۴ درصد نیز پس از دریافت مشاوره از طلاق منصرف شدند و فقط ۲ درصد از این انصرافی‌ها دوباره امسال تقاضای تشکیل پرونده داشتند.

وی با اشاره به حضانت فرزندان طلاق و ملاقات آنان با والدین، عنوان کرد: حضانت مسئله مهمی در بحث طلاق است و قبلا ملاقات والدین پس از طلاق با فرزندشان در محیط کلانتری انجام می‌شد، ولی در حال حاضر این ملاقات‌ها در مهدهای کودک که محیط مناسبی برای کودکان است، اتفاق افتاده و مشاوران نیز در آن محل حضور دارند که در راستای مشاوره‌های ارائه شده، سال گذشته ارتباط ۱۵ زوج که طلاق گرفته بودند، به صلح و سازش منجر شد.

این مسئول از کاهش ۱۶ درصدی طلاق در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، بیشتر زوج‌هایی که در استان طلاق گرفته‌اند، در بازه زمانی سال اول تا پنجم ازدواج‌شان بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست