• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۱۸
  • شناسه خبر: 21215

اصلاح نژاد دام سبک در ۱۳۲ دامداری روستا‌های زنجان

پیام ملّت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت:در حال حاضر اصلاح نژاد دام سبک در ۱۳۲ دامداری روستا‌های زنجان انجام می‌شود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»جواد تاراسی با اشاره به اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری در استان زنجان گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هزار رأس گوسفند در استان زنجان ژن دار شده است، افزود: ژن دار شدن ۲۰ هزار رأس دام در سال جزء برنامه‌ های سازمان جهاد کشاورزی زنجان می باشد.

تاراسی گفت: بیش از ۱۲ درصد از برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی زنجان در رابطه با ژن دار کردن گوسفند افشاری در استان زنجان عملیاتی شده است. در حال حاضر اصلاح نژاد دام سبک در ۱۳۲ دامداری روستا‌های زنجان انجام می‌شود.
وی گفت: اجرای این طرح افزایش تولید گوشت در استان زنجان را به همراه داشته و در تأمین گوشت قرمز کشور هم مؤثر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری از سال ۸۵ با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه زنجان با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از کشور نیوزیلند آغاز شده است، افزود: ایران جزء هشت کشور دارنده فناوری چندقلوزایی است و در زمینه اصلاح نژاد گوسفند افشاری نیز بسیار موفق بوده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست