• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۰
  • شناسه خبر: 21230

فعالیت ۶ هزار هنرمند صنایع دستی در زنجان

معاون صنایع‌دستی استان زنجان از فعالیت ۶ هزار هنرمند صنایع دستی دراستان زنجان خبر داد.

الناز خدایی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» گفت: در راستای افزایش هنرمندان صنایع دستی استان و حفظ اصالت آنها در ایام کرونا دور‌ه‌های مجازی آموزش صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آموزش آموزش ۱۱۵ هنرمند صنایع‌دستی در زنجان گفت: این تعداد هنرجو از ابتدای سال‌جاری تاکنون با حضور در ۲۴ دوره آموزشی موفق به فراگیری آموزش‌های صنایع‌دستی شدند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان این دوره‌های آموزشی شامل  ملیله سازی و چاروق دوزی در شهرستان زنجان، گليم بافي، چرم دوزي، قلمزني روي مس و نقاشي مينا در شهرستان سلطانیه، بافتني سنتی ،تنورسازی و گلیم بافی در شهرستان خدابنده، البسه محلي در شهرستان خرمدره، گلیم بافی، بافی و نقاشی روی شیشه در شهرستان ایجرود، نقاشی سفال سازی، چرم دوزی، معرق کاری، نگارگری، تذهیب، البسه محلی، پته دوزی و ساخت زیورآلات در شهرستان ابهر، معرق چوب، تذهیب کاری و دو دوره گلیم بافی در شهرستان ماهنشان برگزار شد و به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها که به‌صورت مستمر بازدید کارگاه‌های هنرمندان صنایع‌دستی انجام‌شده است، نظارت بر فراوری بهتر و بیشتر، شناسایی مسائل هنرمندان در امر فراوری و فروش و هدایت هنرمندان برای فراوری محصولات با کیفیت مناسب‌تر و متناسب با سلیقه روز است.

خدایی فرد گفت: بیشترین مسائل هنرمندان افزایش قیمت مواد اولیه و نبود بازار فروش با توجه به شیوع کرونا است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زنجان اظهار کرد: ارائه مشاوره و راهنمایی برای ارتقاء کمیت و کیفیت تولیدات صنایع‌دستی به هنرمندان صنایع‌دستی و همچنین اطمینان از مهارت و سابقه کار متقاضی از برخی کارگاه‌های صنایع‌دستی ملیله‌کاری، چاقوسازی، چاروق دوزی، مسگری، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی، سفال و… صورت گرفت.

وی یادآور شد: دارندگان مجوزهای تولید از مزایای حمایتی چون بهره‌مندی از معافیت مالیاتی، سوخت یارانه‌ای، تسهیلات بانکی با سود پایین و حمایت بیمه‌ای برخوردار می‌شوند./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست