• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۲
  • شناسه خبر: 21291

مانور زلزله فرضی۵/۸ ریشتری در روستای مروارید بخش باغ حلی سلطانیه اجرا شد

پیام ملّت- سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: زلزله ای فرضی به بزرگی ۵/۸ریشتر، ساعت۶:۳۰ صبح روزدوشنبه در روستای مروارید بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه به وقوع پیوست.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» علی طاهری با تاکید بر اینکه امروز سناریوی تمرین تیم های عملیاتی با این زلزله فرضی در سطح استان اجرا شد، افزود: این زلزله فرضی در ۲۵ کیلومتری شهرستان زنجان در روستای مروارید بخش باغ حلی از توابع شهرستان سلطانیه روستاهای اسکند، ذاکر، کردناب، یوسف آباد، بناب، علی آباد، و امیر آباد، خیرآباد و سرخه دیزج را لرزاند و بلافاصله تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمراستان به محل وقوع زلزله منطقه اعزام شدند و در ادامه با فراخوان همه معاونین هلال احمر در استان جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

طاهری با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات شمالغرب زنجان کشور به دلیل نزدیکی به محل زلزله ستاد فرماندهی تعیین شد، تاکید کرد: بلافاصله معاونین، مدیران و روسای شعب جمعیت هلال احمر، تیم های عملیاتی اعم از واکنش سریع، آنست(سگ های زنده یاب) کوهستان، جست و جو نجات فراخوان داده شدند.

وی اظهارداشت: در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرم دره، ماهنشان، ایجرود، طارم و ابهر نیز تیم های ارزیاب، جست و نجات، تیم های درمان اضطراری، سوانح شهری و آوار برداری، اسکان و سرپناه اضطراری، تیم تاسیسات، تیم حمایت روانی(جوانان و داطلبان)، تیم امنیتی اردوگاه(حراست)، تیم امور مالی، تیم لجستیک و آمادگی، تیم اطلاع رسانی و مستند سازی و تیم ارزیابی و سنجش تمرین فراخوان شده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هدف از انجام مانور زلزله فرضی ۵/۸ ریشتری در بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه، ارتقای توان عملیاتی نیروهای هلال احمر، امدادگران و نجاتگران این مجموعه است.

طاهری یادآوری کرد: آشنایی با نحوه عملیات در شرایط سخت و سازگاری با محیط با امکانات محدود به منظور آماده سازی نیروها در هنگام وقوع سوانح، ایجاد همکاری و کارگروهی در تیم های عملیاتی از دیگر اهداف اجرای مانور زلزله فرضی ۵/۸ ریشتری برشمرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان هم گفت: اقلام امدادی از مرکز استان و شهرستانها به روستای زلزله زده مروارید در شهرستان سلطانیه ارسال شد و از مرکز استان چادر، چراغ والور، فانوس، ست ظروف از هر کدام ۱۰ عدد، ۱۰۰ تخته پتو و بسته غذایی برای ۱۰ خانوار و از شعب هلال احمر نیز چادر، چراغ والور، فانوس، از هر کدام ۲ عدد، و ۲ دست ست ظروف و ۱۰ تخته پتو ارسال شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در پی زلزله فرضی ۵/۸ ریشتری روستای مروارید شهرستان سلطانیه، ۱۴ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند.

غفور اقاجانلو در جلسه ستاد امدادرسانی زلزله فرضی ۵/۸ ریشتری روستای مروارید شهرستان سلطانیه افزود: بر اساس سناریوی تعریف شده، در این زلزله ۱۴ روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته اند و روستای مروارید نیز با ۱۶۶ خانوار و ۵۳۳ نفر جمعیت متاثر از این حادثه طبیعی است.

وی تاکید کرد: روستای اسکند با ۲۶۶ نفر جمعیت و ۸۱ خانوار، ذاکر با ۱۷۴ خانوار و ۵۳۳ نفر، کردناب نیز با ۲۲ خانوار و ۶۳ نفر جمعیت تحت تاثیر این زلزله فرضی قرار گرفته اند.یوسف اباد، کاک اباد، علی اباد و امیراباد روستاهای متاثر از این زلزله بودند.

وی خاطرنشان کرد: تیم های ارزیاب بلافاصله به روستای مروارید اعزام شدند تا میزان حادثه، وسعت، شدت و مصدومان آن را بررسی کنند.

اقاجانلو اظهارداشت: بر اساس برنامه عملیاتی شهرستان های زنجان، طارم، خدابنده، ایجرود و ستاد مرکز استان معین در این زلزله در منطقه مروارید هستند و استان های گیلان، قزوین، اردیبل، همدان و البرز نیز به عنوان استان های معین هستند که می توانیم از آنها فراخوان داشته باشیم

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر چهار انبار در پایگاه شمالغرب نزدیکترین انبار به حادثه است که بعد از این برای تامین اقلام انبارهای زنجان و‌خرم دره نزدیکترین انبارهاست.

اقاجانلو افزود: سایر دستگاه های اجرایی اعم از راهداری و اورژانس در سناریو تعریف شده که می توانیم برای آنها نیز فراخوان بدهیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر اساس گزارش ثانویه، از روستای مروارید شهرستان سلطانیه زلزله فرضی ۵/۸ ریشتری، ۳۵ مصدوم و پنج فوتی برجا گذاشته است.

علی طاهری افزود: تاکنون ۱۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب و برای ۳۰ درصد واحدهای مسکونی نیز آسیب وارد شده است و هشت نفر نیز زیر آوار مفقود شده اند.

طاهری تاکید کرد: تیم های آوار برداری و تیم های آنست از نیازهای مهم در روستای مروارید است.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» در مانور ساعت صفر که ساعت۶:۳۰ صبح اعلام شد، هلال احمر همه شهرستان های استان یک تیم عملیاتی پنج نفره را با تجهیزات کامل اعم از چادر و پتو برای ۲ خانوار و از مرکز استان نیز برای ۱۰ خانوار به پایگاه امداد و نجات جاده ای شمالغرب اعزام کردند و این تیم ها اقدام به چادر زنی برای اسکان موقت برای آسیب دیدگان ناشی از زلزله برپا کردند. تیم های سحر، تیم توانا، تیم خبرنگاران بحران و مستند ساز، داوطلبان و خیرین از دیگر تیم های حاضر در این زلزله فرضی بودند.

مانور زلزله فرضی ۵/۸ روستای مروارید با هماهنگی مدیر کل بحران استانداری انجام شده و در سطح این استان اجرا شده است.

از ابتدای سالجاری تاکنون جمعیت هلال احمر استان زنجان سه مانور زلزله در سطح استان برگزار کرده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست