• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۳
  • شناسه خبر: 21326

تمدید مهلت شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب تا ۳۰ دی ماه

پیام ملّت- رئیس گروه فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از تمدید مهلت شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب تا ۳۰ دی ماه خبر داد.

تمدید مهلت شرکت جشنواره در روستاهای دوستدار کتاب تا 30 دی ماه

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» محمدی  اظهارکرد: دفتر مطالعات و برنامه ­ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را سال ۱۳۹۹با توجه به گسترش و شیوع بیماری کویید ۱۹ و توجه به رویکرد مجازی و به‌منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و جلب‌توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می­ کند.

رئیس گروه فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:  مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره این باشد.

وی گفت: متناسب بودن طرح‌ها با نیاز‌های محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، داشتن تأثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحد‌های اجرایی روستا و عشایر، داشتن پوشش جمعیتی مناسب و به خصوص توجه ویژه به زنان، کودکان ونوجوانان، دارا بودن قابلیت الگوبرداری و اجرا در سایر مناطق و داشتن تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا از شاخص‌های انتخاب طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام دبیرخانه در ششمین دوره از برگزاری این جشنواره که در سال ۱۳۹۸ برگزار شد ۱۴۱۹ روستا در این جشنواره شرکت کردند، گفت: در این دوره ده روستا به عنوان روستای برگزیده و ده روستا به عنوان روستاهای تقدیری از سوی هیئت داوران این جشنواره انتخاب شدند و در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران دستگاهای دولتی و غیر دولتی و اصحاب فرهنگ از روستاهای برتر تقدیر به عمل آمد.

 محمدی با بیان اینکه مهلت شرکت در این جشنواره تا ۳۰ دی ماه است، تصریح کرد: پست الکترونیک: bookpromotion.ir@gmail.com   iranbookpromotion@gmail.com  ، جهت ارسال طرح ها می باشد.

گفتنی است سال گذشته، روستای درسجین به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران راه یافت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست