• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۳
  • شناسه خبر: 21319

طرح های بزرگ دامداری و کشاورزی مقدمه ای برای کشاورزی قراردادی

پیام ملّت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:طرح های بزرگ مقیاس دامداری و کشاورزی الگوی کشت منطقه را نیز تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد و مقدمه ای برای تحقق کشاورزی قراردادی است.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» جواد تاراسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح‌های بزرگ دامداری و کشاورزی موجب افزایش توجیه اقتصادی فعالیتهای کشاورزی در زنجان است.

جواد تاراسی با بیان اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از روش های حمایت از کشت الگویی است، اظهار داشت: امسال همه محصول تولید شده کلزا در استان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد و سهم خرید تضمینی گندم استان ۳۲۰ هزار تن بود که به طور کامل انجام شد.

تاراسی گفت: سال زراعی گذشته بالغ بر هفت هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت گوجه فرنگی رفت در حالی که بر اساس کشت الگویی، باید حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار کشت می‌شد و این موضوع بصورت مقطعی باعث بروز مشکلاتی در عرضه محصول کشاورزان شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال هایی که میزان کشت محصولات به اندازه سهمیه های ابلاغی انجام شده است، بازار نسبتا متعادلی داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برای محصولاتی که مشمول خرید تضمینی نیستند، سعی کرده ایم با ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی، زمینه فرآوری بخشی از محصولات را فراهم کنیم.

تاراسی به اجرای طرح های بزرگ مقیاس همچون واحد پرورش گوسفند داشتی ۹۰ هزار رأسی و واحد پرورش گاو شیری ۶ هزار رأسی در این استان اشاره کرد و گفت: تکمیل چنین طرح‌هایی به طور قطع، الگوی کشت منطقه را نیز تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد و مقدمه ای برای تحقق کشاورزی قراردادی است که در قالب آن کشت محصولات متناسب با نیاز و سفارش بازار انجام می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست