• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • شناسه خبر: 21399

تامین اعتبار مورد نیاز پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان قزوین با تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان

پیام ملّت- استاندار زنجان گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه دوخطه کردن راه آهن زنجان - قزوین تامین شده است و از نظر اعتباری، مشکل و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

اضافه شدن ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» فتح‌الله حقیقی در جلسه پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین از درخواست ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین خبر داد و اظهار کرد: طول این محور در حوزه استحفاظی استان زنجان ۱۰۴ کیلومتر بوده و در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شد که این مبلغ در حساب راه‌آهن جمهوری اسلامی بوده و احتمالاً بخشی از آن به پیمانکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها و نیاز مالی این پروژه، یادآور شد: برای تکمیل این محور ۲۵۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۵۶ درخواست کردیم و از طرف رئیس‌جمهور نیز برای تزریق اعتبارات دستور کتبی صادر شده است، به همین خاطر نباید از نظر اعتباری برای این پروژه مشکلی به ‌وجود بیاید و پیمانکاران باید کار را تحویل دهند.

حقیقی گفت: با بهره برداری از پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین، ظرفیت حمل بار استان از طریق خطوط ریلی بیش از ۲ برابر افزایش پیدا می کند و زمان تردد مسافران از تهران به زنجان نیز یک ساعت کاهش می یابد.

حقیقی اضافه کرد: در صورت تکمیل پروژه های راه ارتباطی زنجان – بیجار و محور سلطانیه – خدابنده- همدان، زمان سفر در محورهای شمال غرب کشور یک ساعت کاهش می یابد.

وی افزایش دو برابری تناژ حمل بار و کاهش یک ساعته تردد مسافران از زنجان به تهران را از جمله مزایای دو خطه کردن محور زنجان به تهران برشمرد و گفت: استان زنجان بزرگ‌ترین ظرفیت برای ایجاد مرکز لجستیک را دارد و یکی از مولفه‌های مهم برای ایجاد این مرکز، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است.

حقیقی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیز تکمیل بزرگراه‌ها و دو بانده کردن راه‌ها، زمان حرکت در محور شمال‌غرب را یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند، عنوان کرد: فرودگاه زنجان نیز آمادگی لازم را برای پرواز هواپیماهای باری دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین در برهه‌هایی با رکود مواجه شد اما اکنون با تزریق اعتبارات و رفع موارد فنی، از حالت رکود درآمده و پیمانکاران در قطعات مربوطه مشغول فعالیت هستند.

علی خدایی با بیان اینکه این محور باید طبق قول‌های داده شده تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسید، تصریح کرد: با این حال برودت هوا باعث کندی کار شده است اما تلاش داریم در کم‌ترین زمان ممکن و تا پایان این دولت، پروژه مهم و ملی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه طبق بازدید امروز مقرر شده تا دو گلوگاه در مسیر برطرف شود تا مانعی در انجام پروژه نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: بیشتر تجهیزات مورد نیاز پیمانکاران تهیه شده، ریل مورد نیاز تامین و بخش قابل توجهی از آن نیز حمل و در محل مستقر شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست