• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • شناسه خبر: 21402

حضور هنرمندان زنجانی در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

پیام ملّت-نمایش «قلیان اویونی» به نویسندگی علیرضا فریدراد و کارگردانی حمیدرضا قزلباش به بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» به نقل از دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، ۲۵ اثر به بخش نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند که نمایش «قلیان اویونی» از زنجان نیز موفق به راهیابی در بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره شده است.

نمایش «قلیان اویونی» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا قزلباش در موضوع نمایش‌های آئینی سنتی می‌باشد که با پرداختن به فولکورها و بازی‎‌های سنتی توانسته بخشی آئین‌های استان را بر روی صحنه ببرد.

در این نمایش فرهاد ابولفضلی، متین اجاق فقیهی، علی مهاجری، رضا جنتی، علی عباسی، جلال نوری، جلال نوری، علی رضایی‌راد، علیرضا فریدراد و محمدولی فروتن، زهره مسلمیون و مبینا فیروزی به ایفای نقش پرداخته‌اند.شایان ذکر است، سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از ۱۱ لغایت ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این نمایش در راستای یک قصه بسیار ساده از قهر زن و شوهر روستایی است که اهالی روستا سعی در آشتی دادن این زوج را دار ند و سعی دارد به چند مورد از آداب و سنن و آیینها بویژه بازی های محلی زنجان از قبیل / قلیان اویونی / ار تولاما / قلیبانی و تکم گردانی بپردازد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست