• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • شناسه خبر: 21378

هیچ تفاوتی در علایم ظاهری ویروس انگلیسی کرونا وجود ندارد/تجمعات همچنان ممنوع است

پیام ملّت-معاون بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان گفت: علایم ظاهری ویروس انگلیسی کرونا هیچ تفاوتی با علایم قبلی ندارد ولی قدرت انتقال ویروس ۱/۷ برابر افزایش یافته‌است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدرضا صائینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌ صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: هیچ تفاوتی در علایم ظاهری ویروس انگلیسی کرونا وجود ندارد. ویروس کرونا، هزارچهره است و از علایم سرماخوردگی تا علایمی مثل سردرد، درد بدن، تب و لرز، و آبریزش بینی و گلودرد همراه با سرفه را دارد.این ویروس می‌تواند علایم گوارشی مثل تهوع، استفراغ و اسهال داشته باشد و حتی در بعضی موارد، سرگیجه هم مشاهده شده است.

محمدرضا صائینی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر بیش از ۹۰ مردم بهداشت فردی در اماکن عمومی را رعایت می کنند گفت: مردم باید خودشان پیگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف استان باشند ونظرات و شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و ۴۰۳۰ به کارشناسان بهداشت محیط برای پیگیری اطلاع دهند.

وی افزود: طی مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا تجمعات کلی در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی ممنوع است.

صائینی گفت: تذکرات شفاهی و کتبی به اصناف، ادارات و ارگان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای پیشگیری از شیوع بیشتر مجدد کرونا داده می‌شود.

صائینی درخصوص فعالیت صنوف اظهار داشت: در سطح استان ۱۶۵ تیم پایش و نظارت، متشکل از عزیزان بسیجی، داوطلبین هلال احمر و سایر قسمت‌ها هستند، و این تیم‌ها با تعداد زیاد افرادی که تحت مجموعه خود دارند، با همکاری بازرسین حوزه بهداشت محیط استان به صورت مستمر بر بحث نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی که شامل ماسک زدن، توسط خدمت دهنده و گیرنده خدمت، رعایت بهداشت فردی از هر دو طرف و بحث مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی از هر دو طرف است را، ارزیابی و پایش می‌کنند.

وی افزود: با توجه به بهتر شدن چرخش ویروس کرونا در سطح استان که نماد آن در قالب رنگ‌بندی‌ها اعلام می‌شود، ممکن است بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد تاثیر بگذارد.

صائینی با بیان اینکه تالارهای استان زنجان همچنان در خصوص برگزاری مراسم های مختلف بر اساس پروتکل‌ها محدودیت دارند، تصریح کرد: حضور با رعایت فاصله اجتماعی در قالب فضاهای تعریف شده برای غذاخوری در سرو غذا و تالارهای استان مانعی ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با وضعیت بیماری کرونا در شهرستان ابهر، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمارهای موجود؛ در حال حاضر شهرستان ابهر وضعیت خوبی را از لحاظ بیماری کرونا دارد و روند بیماری در این شهرستان نزولی بوده و تعداد بستری‌های کرونایی این شهرستان نیز کاهش پیدا کرده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست