• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۰۱
  • شناسه خبر: 21442

ارائه آموز شهای همگانی هلال احمر برای ۲۶۰۶ نفر در خانه های هلال زنجان

پیام ملّت- سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد امسال تا پایان دی ماه برای ۲ هزار و ۶۰۶ نفر در خانه های هلال این استان آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات ارائه شده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی طاهری در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای مرداد امسال تاکنون ۲۳۳ دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک های اولیه در ۱۱۳ خانه هلال شهری و روستایی استان زنجان برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره ها موجب توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع افراد آموزش دیده به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارت های مالی گسترده در بحران شده و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال، اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق شهری و روستایی و محلات در برابر آسیب های محیطی، حوادث و سوانح است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهارداشت: راه اندازی خانه های هلال در سطح کشور مورد تاکید رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور است و بهره مندی شهروندان از آموزش همگانی و کمک های اولیه در سطح روستاها موجب مدیریت درست و صحیحی از حوادث توسط این افراد در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی می شود.

طاهری یادآوری کرد: ارائه آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک های اولیه در خانه های هلال استان زنجان منجر به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش سریع و به موقع در برابر حوادث و بحران ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر می شود.

وی تاکید کرد: با ارائه این آموزش ها برای گروه های سنی مختلف در خانه های هلال، جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار می دهیم و از طرفی نیز مردم می توانند در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد ماه امسال تاکنون برای ۹۹۸ نفر از بزرگسالان عضو در خانه های هلال، ۸۸۶ نفر از جوانان، ۴۷۲ نفر از نوجوانان و ۲۵۰ کودک آموزش کمک های اولیه و آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات ارائه شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: این آموزش ها برای این تعداد از اعضای خانه های هلال در سطح شهرها و روستاها توسط ۴۹ مربی انجام شده که از این تعداد ۲۸ نفر مربی آقا و ۲۱ نفر نیز خانم هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست