• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۲
  • شناسه خبر: 21626

اختصاص ۲۴۵ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی در بودجه شهرداری / از مغازه های سبزه میدان، حتی یک واحد هم به فروش نرفته است

پیام ملّت-شهردار زنجان گفت: پس از مجوزی که از سوی شورای اسلامی شهر زنجان برای فروش مغازه های سبزه میدان اخذ شد، تا به این لحظه حتی یک واحد تجاری به فروش نرسیده است.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» شهردار زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: عوارض ساختمانی عاملی بازدارنده برای ساخت‌ و سازهای غیرمجاز بوده و سبب پای‌بندی سازندگان به قوانین می‌شود،شهرداری بودجه‌ها را با توجه به نیاز شهر و هزینه‌های خود تنظیم می‌کند اما از اعضای شورا درخواست داریم که تعرفه‌ها با رقم امسال باقی بماند.

وی در مورد ارائه لایحه مسکن و موضوع تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی، اظهار کرد: در این لایحه، کدهای درآمدی مربوط به احداث بنا گنجانده شده و امیدواریم با کار کارشناسی، تصمیمات خوبی در این باره گرفته شود و از آنجایی که حذف و اضافه ردیف‌های درآمدی مردم را سردرگم می‌کند، انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ تعرفه حذف شده نداشته باشیم.

حبیب ملایی یگانه با اشاره به اینکه در بودجه امسال، ۱۶۰ میلیارد تومان عوارض ارزش‌افزوده تعیین شده بود که تاکنون فقط ۹۰ میلیارد تومان آن محقق شده است، تصریح کرد: این یعنی ۳۰ درصد بودجه باید از محل مالیات تامین می‌شد و ۷۰ درصد بودجه وابسته به ۴ منطقه زنجان است که آن مبلغ را باید وصول کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: مجوزی  از سوی شورای اسلامی شهر زنجان برای فروش مغازه های سبزه میدان اخذ شدولی تا به این لحظه حتی یک واحد تجاری به فروش نرسیده و این در حالی است که ۳۰ درصد از منابع بودجه شهرداری زنجان به ارزش افزوده باز می گردد که به گفته مدیر کل دفتر امور شهری استانداری زنجان نسبت به سال گذشته چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰درصد کاهش در آمدی در این بخش به وقوع پیوسته است.

شهردار زنجان تصریح کرد: سال آینده، فقط ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه سبزه‌میدان نیاز داریم که رقم بالایی است. همچنین از ابتدای امسال فقط ۳ میلیارد تومان برای بازسازی نقاط فرسوده، کمک دولتی گرفته‌ایم.

یگانه افزود: اگر بودجه جاری امسال برای آسفالت را ۴۰ میلیارد تومان در نظر بگیریم، با محاسبه تعرفه قیر، حجم آسفالت از ۵۰ هزار تن امسال که راضی‌کننده هم نبود به ۳۵ هزار تن کاهش پیدا خواهد کرد و دیگر قادر به اجرای پروژه جدیدی نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: از مبلغ بودجه ۵۵۰ میلیارد تومان شهرداری زنجان ۲۴۵  میلیارد تومان به پروژه های عمرانی  و ۳۰۵ میلیارد تومان نیز به هزینه های جاری اختصاص یافته است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه از ۳۰۵ میلیارد تومان هزینه های جاری شهرداری ۸۵ درصد آن برای پرداخت حقوق پرسنل شهرداری زنجان صرف می شود، ادامه داد: بر این اساس شهرداری زنجان ماهیانه ۱۸ میلیارد تومان حقوق مربوط به کارکنان را پرداخت می کند و این در حالی است که با توجه به افزایش ۱۶ درصدی حقوق کارمندان در سال جاری این رقم به ۲۰ تا ۳۵ درصد رسید که لایحه های اصلاحی به شورای اسلامی شهر زنجان ارسال شد.

امامعلی دادخواه، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه، اظهار کرد: ملاک ما در تصویب بودجه، بخشنامه ابلاغی وزارت کشور است و نباید صد درصدی عمل کنیم. البته در این تورم لجام‌گسیخته، شهرداری نقش چندانی ندارد و حتی خود شهرداری نیز در پروژه‌ها با افزایش قیمت مواجه است و این درست نیست که شهرداری، افزایش تعرفه نداشته باشد ولی پروژه‌ها گران‌تر اجرایی شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست