• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۵
  • شناسه خبر: 21687

تا پایان سال تعداد اعضای جوانان هلال احمر به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می رسد

پیام ملّت- رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: بارفع مشکلات سامانه جذب سازمان جوانان هلال احمر تعداد اعضای جوانان این سازمان به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تا پایان سالجاری می رسد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد گلفشان در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات ابهر در آزادراه زنجان – قزوین در جمع خبرنگاران افزود:این سازمان با همکاری سازمان امداد طرح” تیم تابان” تیم آماده جوانان را اجرا می کند تا اعضای جوان هلال احمر در برنامه های امدادی حضور فعال تری داشته باشند.

وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰برنامه سازمان جوانان جذب ۲ میلیون جوان هوشمند است که با این برنامه جذب هوشمندانه تا پایان سال آینده به این تعداد خواهد رسید.

وی اظهارداشت: بارفع مشکلات سامانه جذب سازمان جوانان هلال احمر داریم که به زودی حل می شود، تعداد اعضای جوانان این سازمان به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تا پایان سالجاری می رسد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از وظایف و کارهای بسیار خوبی که از گذشته شروع شده داشته و پاسخ دهی بسیار خوبی داشته تیم سحر(حمایت های روانی – اجتماعی) می باشد که در حال حاضر بر روی آیین نامه و دستور العمل های این تیم ها کار می کنیم.

گل فشان تاکید کرد: امیدواریم این آیین نامه تمام شود و در همه استان ها تیم های سحر را داریم وهر استانی بر اساس توانمندی و نیازمندی های خود این تیم ها مشخص بوده و در زمان حاضر در حال آموزش و تکمیل آن هستیم.وی ادامه داد: توجه به کانون های دانشجویی، روستایی، طلاب و جوانان حائز اهمیت است که به طور خاص برنامه هایی را اجرا می کنیم که به دستور رئیس جمعیت هلال احمر کشور اعتباری برای این کانون ها بابت فعالیت های خود تخصیص می دهیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: برای طرح های ابتکاری در جمعیت هلال احمر اعتبارات خاصی کنار گذاشتیم که پس از رفع مشکلات، اعتبارات برای فعالیت های بیشتر اعضای جوان هلال احمر محقق می شود.

گل فشان با بیان اینکه توانمند کردن اردوگاه های جوانان هلال احمر سراسر کشور از تاکیدات رئیس جمهوری و رئیس جمعیت هلال احمر است، یادآوری کرد: بر همین اساس برای این ارودگاه ها قوانین نوشته شده و برنامه ریزی شده تا پایان سالجاری امسال اعضای جوانان بتوانند از سه اردوگاه استفاده کنند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم سال آینده ۱۱ اردوگاه در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار گیرد چرا که برای توانمند کردن و آموزش های محتلف اعضای جوان هلال احمر تاثیرگذار است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه دانش آموزی بیش از هشت هزار کانون دانش آموزی داشتیم که این کانون ها در تفاهم نامه جدید به ۱۶ هزار مورد افزایش می رسد.

گل فشان با بیان اینکه در مدارس ابتدایی و دوره متوسطه اول و دوم طرح های جداگانه ای پیش بینی شده است، افزود: در دوره ابتدایی موضوع اهداف بشردوستانه، متوسطه اول طرح دادرس و در متوسطه دوم نیز کمک های اولیه برای دانش آموزان ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه رتبه بندی اعضای جوانان هلال احمر نهایی شده است، خاطرنشان کرد: این مهم پس از تایید کمیسیون مقرارت هلال احمر به استان ها ارسال و اعضای جوانان دارای رتبه می شوند و بر همین اساس به اردوها اعزام می شود و چنانچه جذب نیرویی در مجموعه هلال احمر باشد بر همین اساس جذب خواهند شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به فعالیت های امدادی در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: حدود هشت هزار نفر طی مراسم تحلیفی از این سازمان به حوزه امداد وارد شدند که سازمان جوانان خوراک اصلی حوزه امداد را تامین می کند که باید این مهم در سال های آینده نیز انجام شود.

گل فشان اظهارداشت: سال آینده نیز ۱۵ هزار نفر از اعضای سازمان جوانان هلال احمر برای انجام فعالیت های امدادی به حوزه امداد وارد خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح” تیم های تابان” را برای اجرا به سازمان امداد پیشنهاد داده ایم، اضافه کرد: طرح تیم آماده جوانان پس از تایید رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور ۱۵ نفر از اعضای امدادی و ۱۵ نفر از اعضای جوانان به مرحله اجرا درخواهد آمد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در این سازمان و سازمان امداد برای هرکدام از اعضای طرح” تیم های تابان” شرح وظایفی نوشته شده تا اعضای جوانان در فعالیت های امدادی نیز حضور فعال تری نسبت به گذشته داشته باشند.

گل فشان تاکید کرد: جوانان هلال احمر استان زنجان علاقمند به فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه هستند و طرح های خوبی برای سازمان جوانان اعلام می کنند و در سفر ۲ وزه در استان زنجان طرح های مختلفی پیشنهاد و بررسی شد که این موضوعات منتقل و برای حل مشکلات اقدام خواهیم کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست