• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۷
  • شناسه خبر: 21709

شرکت پلاستیک پدیده زنجان بزرگترین تولید کننده بطری مواد شوینده در کشور/تولید ۲۰ میلیون بطری در ماه

پیام ملّت-معاون بهره برداری شرکت سپهر پلاستیک پدیده زنجان گفت:این شرکت در زمینه تولید بطری مواد شوینده بزرگترین تولید کننده درکشوراست وباراه اندازی ماشین آلات جدید تولیدات این کارخانه به ۲۰ میلیون بطری در ماه خواهد رسید ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  غلامعلی عاشوری در حاشیه افتتاح طرح های صنعتی زنجان توسط رییس جمهور در دهه فجر درخصوص تولیدات این شرکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت سپهر پلاستیک پدیده زنجان تولید کننده بطری مواد  شوینده است که  در حال حاضر ۲۵۲ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که با راه‌اندازی سوله کودک این میزان به ۴۵۰ نفر اشتغال مستقیم  افزایش می‌یابد.  البته در حوزه های مختلف به همین میزان هم اشتغال غیر مستقیم خواهد داشت.

عاشوری گفت: در فاز محصولات کودک به دلیل اینکه باید در فضای بهداشتی  تولید صورت بگیرد  تجهیزات خریداری شده در سوله جانبی مستقر خواهند شد و در محیطی کاملا  مناسب تولید صورت خواهد گرفت  که محصولات این فاز نیز ازخرداد  ماه وارد بازر خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت سپهر پلاستیک پدیده زنجان  در خصوص تامین مواد اولیه نیز گفت: به دلیل تفاوت قیمت داخلی و خارجی،  بازار تازه ای ایجاد شده و کسانی که تولید کننده نیستند هم وارد این بازار شده ا ند و همچنین افزایش قیمت  بورس و بالارفتن  تقاضا  تامین مواد اولیه مقداری سخت شده است که تولید را تحت تاثیر قرار داده است .

وی گفت: درصد سهمیه ای که در سال اول تولید در اداره صنایع  به ما تخصیص می دهند ۳۰ درصد  است  که این میزان  بسیار پایین است  در حالی  که  ماشین آلاتی را  ما خریده ایم  توانایی تولید ۱۰۰ درصد را دارد درحالی که دستگاه های ما  می تواند صددرصد تولید کند چرا باید با ۳۰ درصد تولید کند؟

عاشوری افزود : در حال حاضر موادی که تامین میشود ۸۰  درصد ظرفیت فعلی کارخانه است. یعنی موادی که  به ما اختصاص داده اند ۸۰ درصد ظرفیت کارخانه را پوشش می دهد درحالی با دستگاه های جدیدی که خریداری کرده ایم با این وضع دچار مشکل میشویم .

معاون بهره برداری شرکت سپهر پلاستیک پدیده زنجان  در ادامه گفت: شرکت سپهر پلاستیک در سال ۹۲ در شهرک صنعتی اشتهارد با ۶۰۰ متر زمین و حدود ۳۵۰۰ متر سوله با ۱۱۰ نفر شروع به کار کرد. ولی با توجه به اینکه طرحهای گسترش شرکت را  را داشتیم زمین آنجا پاسخگوی نیاز ما نبود و بر همین اساس در سال ۹۶ در زنجان اقدام به خرید  زمین کردیم  و از سال ۹۷ کار ساخت را شروع شد که ساخت فاز ۱ در بهمن ۹۸ با ۸هزار ۸۵۰ متر سوله  تمام شد، تقریبا ۳ برابر چیزی که در اشتهارد داشتیم .

وی گفت: در شهرک صنعتی اشتهارد در ماه حدود ۴ تا ۵ میلیون بطری در ماه تولید می کردیم که در حال حاضر ۱۲ تا ۱۵ میلیون بطری در شرایط فعلی تولید می کنیم که با راه اندازی ماشین آلات جدید این تعداد به ۲۰ میلیون بطری در ماه خواهد رسید.

عاشوری با بایان اینکه در داخل کشور  کارخانه پلاستیک بزرگتر از سپهر پلاستیک هم هست تصریح کرد: شرکت سپهر پلاستیک در زمینه تولید بطری ما بزرگترین تولید کننده در کشور هستیم .

عاشوری افزود: در فاز دوم هم همین طرح را گسترش خواهیم داد و محصولات کودک به خط تولید این شرکت اضافه خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت سپهر پلاستیک پدیده زنجان  در خصوص صادرات محصولات این شرکت هم گفت: و۷۰ درصد فروش محصولات ما درون گروه  داخل کشور هست و  30 درصد فروش به شرکت های دارویی داریم و البته  همین امسال  حدود ۵۰۰ هزار دلار صادرات داشتیم.

وی افزود: فروش ما در حال حاضر خوب است و با توجه به ظرفیت کارخانه فقط مشکل مواد اولیه داریم . چون هم ظرفیت و هم مشتری داریم و با توجه به شرایط تحریم ها هم شرایط خوبی برای تولید مهیا شده  هم  برای داخل کشور و هم برای صادرات انواع بطری و سایر تولیدات این شرکت آمادگی داریم  و در حال حاضر هم صادرات  به عراق و روسیه داریم و در حال تلاش برای صادرات به ازبکستان هستیم و همینطور برای تسهیل صادرات به روسیه در  تلاش هستم در دراز مدت مجموعه برای سرمایه گذاری کارخانه  مواد شوینده در روسیه ایجاد کنیم.

غلامعلی عاضوری با بیان اینکه تمام نیروهای این کارخانه به جز چند نفر همه بومی هستند افزود:  یکی از سیاست هایی که ما همیشه  دنبال می کنیم  این است که تا حد مکن از نیروهای ساکن استان استفاده کنیم . به همین خاطر در حال انعقاد تفاهم نامه ای  با دانشگاه زنجان هستیم که نیروهای بومی که از دانشگاه زنجان  فارغ التحصیل می شوند  از مرحله کارآموزی جذب این شرکت شوند  و  کسانی که توانمندی دارند بمانند و از شهرستان خارج نشوند. معاون بهره برداری شرکت سپهر پلاستیک پدیده زنجان در خصوص مسائل زیست محیطی این شرکت نیز گفت:  شرکت پدیده چند مجموعه شرکت است که در قسمت تولید بطری های مواد شوینده مواد پسماند و آلاینده ندارد و هرچه که استفاده میشود اگر پسماند داشت عملیات مختص خود انجام میشود و  ضایعات آن  هم کاملا قابل بازیافت است ولی شرکت دیگر  این مجموعه به نام پدیده شیمی قرن  تصفیه خانه بسیار مدرنی دارد که  که در خروجی تصفیه خانه کاملا قابلیت استفاده دارد و کاملا تصفیه شده است در حدی که در خروجی این تصفیه خانه ماهی های کوچک پروروش داده می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست