• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۸
  • شناسه خبر: 21720

رشد ۱۷ برابري حجم شبکه توزيع برق استان زنجان

پیام ملّت-مديرعامل اين شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: حجم شبکه هاي توزيع برق استان زنجان با رسيدن به رقم ۱۴۴۵۷٫۶ کيلومتر مدار نسبت به سال ۱۳۵۷ رشد ۱۷ برابري داشته است.

علیرضا علیزاده در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ضمن تبريک دهه فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي اظهار کرد: رشد چشمگير زيرساخت هاي صنعت برق در کشور و استان پس از پيروزي انقلاب اسلامي و افزايش بستر هاي سرمايه گذاري صنايع بزرگ و کوچک را حائز اهميت است و این توسعه و راه اندازي حجم بزرگ شبکه توزيع در سايه همت و تلاش خادمين صنعت برق ميسر شده است.

علیزاده با اشاره به اقدامات شرکت توزيع برق زنجان در سال ۹۹ تاکيد کرد: تعداد مشترکان برق استان زنجان در سال ۵۷ حدود ۴۷هزار مشترک بود که با گذشت ۴۲ سال از پيروزي انقلاب اسلامي اين آمار با جهش حدود ۱۰برابري به بيش از ۴۷۰هزار مشترک در استان زنجان رسيده است، در سال ۵۶ فقط ۷ روستاي استان از نعمت برق برخوردار بود ولي خوشبختانه با پيروزي انقلاب اسلامي و نگاه ويژه نظام مقدس جمهوري اسلامي به روستا‌ها شاهد رشد ۱۲۸برابري و برخورداري ۱۰۰درصدي روستاهاي بالاي ۱۰خانوار استان از نعمت برق هستيم.

وي خاطرنشان کرد: حجم شبکه هاي توزيع برق استان زنجان با رسيدن به رقم ۱۴۴۵۷٫۶ کيلومتر مدار نسبت به سال ۱۳۵۷ رشد ۱۷ برابري داشته است، که اين رشد بدون تلاش هاي جهادي پرسنل خدوم شرکت توزي نيروي برق استان ميسر نبود.

عليزاده در خصوص فعاليت هاي شاخص شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان در سال ۹۹ بيان کرد: اين شرکت از آذر ماه ۹۹ در راستاي جلوگيري از شيوع کرونا با حذف خدمات حضوري و ارائه ۴۴ خدمت شرکت توزيع به صورت غير حضوري و راه اندازي سامانه پاسخگويي ۱۵۲۱ به يکي از ۳ شاخصه مهم چشم انداز استراتژيک ۱۴۰۴، پنج سال زودتر دست يافته است.

 وي ادامه داد: طرح جهادي تبديل ۵۰۰ کيلومتر سيم مسي به کابل خود نگهدار، جشن خداحافظي با ضعف ولتاژ در کل استان (طرح چاوش) ، برقدار نمودن ۱۰۰ درصدي روستاهاي داراي سکنه استان زنجان، هوشمند سازي  کنتورها و قرائت از راه دور و اجراي پروژه هاي توسعه و احداث و روشنايي معابراز ديگر اقدامات اين شرکت در جهت آباداني و روشنايي ايران عزيز بود.

عليزاده، صنعت برق را زيربناي پيشرفت‌هاي مختلف عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون بيش از ۷۰درصد از برق استان در دو زمينه زيربنايي صنعت و کشاورزي مصرف مي‌شود که نشان دهنده تاثير گذاري صنعت برق در توسعه صنعتي، رونق اقتصادي و رفاه اجتماعي استان زنجان است و مي‌توان گفت براي پيشرفت در هر زمينه‌اي بايد نخست زيرساخت‌هاي انرژي برق را در آن‌جا برپا کرد.

وي با اشاره به بهر‌ه‌برداري از ۱۱۸۸پروژه توزيع برق در فجر امسال گفت: اين پروژه‌هاي در بخشهاي مختلف توزيع برق در نقاط مختلف استان به بهره‌برداري خواهد رسيد در حالي که در هفته دولت ۹۹ نيز ما شاهد بهره‌برداري از ۳۷۸ پروژه مختلف توزيع برق استان بوديم و اين ۱۱۸۸ پروژه آمار افتتاح پروژ‌هاي شرکت توزيع را به بيش از ۱۵۵۰ پروژه در سال ۹۹ خواهد رساند که رکورد کم نظيري در صنعت برق کشور است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست