• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 21741

خانه هلال استان زنجان به ۱۲۱ باب رسید

پیام ملّت-سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح خانه هلال شرکت فولاد عتیق آذر سهند ابهر در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، تعداد این خانه ها به ۱۲۱ باب در استان افزایش یافت.



به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی طاهری در حاشیه افتتاح خانه هلال شرکت فولاد عتیق آذر سهند ابهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از راه اندازی خانه هلال در این شرکت استان ارائه آموزش های همگانی و کمک های اولیه به پرسنل آن است.


وی اظهارداشت: در تلاش هستیم از طریق خانه های هلال ارائه آموزش های همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک های اولیه در سطح جامعه برای عموم مردم را گسترش دهیم.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هر چه میزان این آموزش ها توسعه یابد به حتم در ساعت اولیه حوادث، افراد آموزش دیده می توانند مدیریت در ساعت اولیه حوادث را داشته باشند تا در کمترین زمان ممکن نیروهای امدادی برای کمک رسانی وارد صحنه شوند.
طاهری تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما حادثه خیز است بر همین اساس تعداد نیروهای امدادی آموزش دیده در سطح استان افزایش می یابد و به حتم این مهم در خانه های هلال محقق می شود.
وی یادآوری کرد: با افتتاح این خانه هلال، تعداد خانه های هلال روستایی به ۷۳ و شهری نیز به ۴۸ باب افزایش یافت.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در خانه های هلال شناسایی و تربیت نیروهای امدادی تخصصی را برای حضور درعملیات خواهیم داشت.
به گفته طاهری، خانه های هلال با هدف ترویج فرهنگ صلح و نوعدوستی، جذب، سازماندهی و آموزش افراد ساکن در مناطق شهری و روستایی به منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث، سوانح طبیعی و غیرطبیعی راه اندازی می شود.
وی خاطرنشان کرد: خانه های هلال نقش مهمی در شناسایی افراد توانمند و ارتباط آنها به نیازمندان دارد و هلال احمر مقوله حمایتی را در زمینه درمانی و معیشتی در این مجموعه دارد که افتتاح خانه هلال در شرکت فولاد عتیق آذر سهند ابهر می تواند در ادامه راه منجر به همکاری های گسترده در خدمات عام المنفعه باشد.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بهره مندی همه افرادی که در محیط تولیدی و واحدهای صنعتی استان از آموزش های همگانی و کمک های اولیه موجب می شود تا در مواقع بحران خسارت های جانی و مالی به حداقل برسد.
طاهری اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در خانه های هلال استان زنجان در گروه های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعالیت دارند.
وی افزود: با افتتاح این خانه هلال در شهرستان ابهر تعداد خانه های هلال این شهرستان به ۳۰ باب رسید.
آماده همکاری با هلال احمر هستیم
مدیر عامل شرکت فولاد عتیق آذر سهند ابهر نیز در ادامه این مراسم گفت: این شرکت ۳۰۰ پرسنل دارد که نیازمند امورش بودیم که با بهره‌مندی از آموزش کمک های اولیه و آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات می خواهیم تیمی تشکیل دهیم.
وی تاکید کرد: این تیم ها در محل کارخانه، منزل و حوادث می توانند کمک کار هلال احمر استان زنجان باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست