• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۰
  • شناسه خبر: 21784

اجرای طرح همیاران سایبری در استان زنجان/افزایش دستگیری مجرمان فضای مجازی

پیام ملّت- فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح همیاران سایبری به عنوان پایلوت دراستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش سواد رسانه ای، کسب مهارت، ارتقاء بلوغ زیستی و پیشگیری از جرایم در فضای مجازی است.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سردار ” رحیم جهانبخش ” با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر از اجرای طرح همیاران سایبری به صورت پایلوت در استان زنجان خبرداد و  اظهار داشت : یکی از دغدغه های اساسی که در فضای مجازی مطرح است بحث فرهنگ رسانه ای و سواد فضای سایبری است . 

وی یکی از عوامل ایجاد مشکلات در فضای مجازی را پایین بودن سواد رسانه ای عنوان و بیان داشت : نیروی انتظامی و پلیس فتا با همکاری و همراهی سایر سازمان ها و متولیان فضای مجازی در راستای ارتقاء بلوغ فرهنگی کاربران و شهروندان با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و تحقق اهداف در دهه مبارک فجر طرح همیاران فضای سایبری را طراحی و اجرا می کند . 

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود : در این طرح برای ارتقاء قابلیت سواد رسانه ای با دعوت از همیاران سایبری که به صورت افتخاری با پلیس همکاری می نمایند دوره های آموزشی برگزار و نسبت به ارتقاء سواد رسانه ای اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و پیشگیری از جرایم اقدام خواهد شد . 

سردار رحیم جهانبخش با اشاره به افزایش جرایم در فضای مجازی ، گفت : سال گذشته بیش از ۳۵۰ طرح پاکسازی در فضای مجازی در سطح استان زنجان اجرا و امسال ۸۲۰ فقره طرح پاکسازی فضای مجازی از طریق  پلیس فتا فارق از هرگونه مرزبندی در استان اجرا شده است . 

وی با بیان اینکه میزان دستگیری متهمان جرایم فضای مجازی در سالجاری در استان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است ، گفت : بیشتر جرایم در فضای مجازی در سطح استان کشف شده است .

فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه بسیاری از جرایم فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده است ، بیان داشت : علیرغم اقدامات گسترده پلیس و دستگاه قضا شاهد وقوع جرایم در فضای مجازی هستیم که بخشی از این جرایم ناشی از پایین بودن سواد رسانه ای است . 

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جرایم در فضای مجازی مالی است ، گفت : هدف از اجرای  طرح همیاران سایبری افزایش سواد رسانه ای ، کسب مهارت و ارتقاء بلوغ زیستی و پیشگیری از جرایم در فضای مجازی است . 

وی با بیان اینکه فضای مجازی بخش لاینفک جامعه امروزی است و صرفا با اقدامات سلبی و برخوردی نمی شود از تمامی جرایم در این فضا پیشگیری کرد ، گفت : مهمترین بخش در پیشگیری از جرایم در فضای مجازی افزایش آگاهی و اقدامات ایجابی است .

 فرمانده انتظامی استان زنجان درادامه گفت : فرماندهی انتظامی استان زنجان در همایش اخیری که در سطح ستاد ناجا برگزار شد به عنوان فرماندهی انتظامی و پلیس فتای برتر در حوزه کنترل و پایش فضای مجازی انتخاب و تقدیر شد که این موفقیت را به همه مردم استان که در سایه همکاری آنان با پلیس حاصل شده است تبریک می گویم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست