• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۰
  • شناسه خبر: 21759

علی رغم وجود مجوز استخدام داوطلبی برای استخدام در پزشکی قانونی وجود ندارد

پیام ملّت- معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در برخی از موارد علی‌رغم اینکه مجوز استخدام در پزشکی قانونی داده می‌شود، داوطلبی برای استخدام وجود ندارد .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» امیرحسین مهدوی در حاشیه افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان از لحاظ فنی از تجهیزات و نیروهای انسانی برخوردار بوده و ارائه خدمات در پزشکی قانونی استان همانند ارائه خدمات پزشکی قانونی استان تهران است.

مهدوی گفت: با توسعه آزمایشگاه‌های سم‌شناسی و سرولوژی که در مرکز پزشکی قانونی استان زنجان است، این استان دیگر برای انجام نمونه‌های سموم و داروها که امکان دارد فرد فوت شده از آن استفاده کرده باشد، از کمک سایر استان‌ها بی‌نیاز است.

مهدوی با اشاره به مجهز بودن اداره‌ کل پزشکی قانونی استان زنجان به تجهیزات آزمایشگاهی و سالن تشریح، گفت: افتتاح پروژه ساختمان پزشکی قانونی استان زنجان شرایط بهتری را برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم این استان فراهم کرده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه استان زنجان آزمایشگاه ژنتیک قانونی را نداشته و نیازی به افتتاح آن نیست، زیرا این آزمایشگاه فقط در ۱۰ استان وجود دارد، ادامه داد: آزمایشگاه ژنتیک قانونی برای تعیین هویت اجساد ناشناخته و کشف جرم در کشور بوده و از استانداردهای اروپا نیز بالاتر است.

مهدوی افزود: اکنون مقدور و نیاز نیست که همه استان‌ها به آزمایشگاه ژنتیک قانونی مجهز شوند، زیرا اجساد از میان ارائه خدمات آزمایشگاهی پزشکی درصد کمی را به خود اختصاص داده‌اند. سازمان پزشکی قانونی در استان تهران طی یک هفته هویت همه فوتی‌های حادثه هواپیمای اوکراینی را شناسایی کرده و به دلیل انتقال برخی از فوتی‌ها به خارج از کشور، راستی‌آزمایی نیز شد و همه مستندات آزمایشگاهی تعیین هویت به تایید بین‌المللی نیز رسید و هیچ‌کس در این قضیه نتوانست کوچک‌ترین ایراد را بگیرد.

وی در رابطه با انجام آزمایش سم‌شناسی پزشکی قانونی در استان زنجان، افزود: خدمات آزمایشگاهی سم‌شناسی پزشکی قانونی که قسمت عمده این خدمات در معاینات اجسادی که نیاز به نمونه‌برداری برای تعیین علت فوت دارند، جزو خدمات بسیار مهم و شایعی بوده و در پرونده‌های جنایی نیز بسیار نقش داشته و در استان زنجان نیز همانند سایر استان‌ها انجام می‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه در کل کشور و استان زنجان نیاز به استخدام نیروی انسانی در پزشکی قانونی داریم ولی علی‌رغم همکاری‌های زیاد مسئولان کشوری، مجوز آن به سختی داده می‌شود، تصریح کرد: در برخی از موارد علی‌رغم اینکه مجوز استخدام در پزشکی قانونی داده می‌شود، داوطلبی برای استخدام وجود ندارد و اگر بخواهیم استخدام شوند، در حد معاضدتی بتوانند خدماتی را ارائه کنند تا مردم مجبور نشوند برای دریافت خدمات به سایر شهرها مراجعه کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به درآمد خوب پزشکان خارج از سیستم دولتی و جذابیت نداشتن کار در پزشکی قانونی برای آنان، خاطرنشان کرد: مسئولان کشوری سازمان پزشکی قانونی پیگیر ترمیم حقوق پزشکان هستند و امید است در سال آینده اصلاحات حقوقی صورت گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست