• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۱
  • شناسه خبر: 21842

آغاز به کار فراسامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات صنعت برق در زنجان

پیام ملّت- مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: در ادامه ارائه خدمات غیر حضوری شرکت توزیع برق زنجان، فراسامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات (هما) از امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.



به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» به مناسبت دهه مبارک فجر مراسم آغاز عملیات اجرایی فراسامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات (هما) با حضور استاندار ، فرماندار شهرستان زنجان و مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان، مدیران عامل صنعت آب و برق، فرماندهان سپاه پاسداران و جمعی از مسئولین استانی در محل سالن شهید سپهبد سلیمانی شرکت توزیع برق استان زنجان برگزار شد.


علیرضا علیزاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در ابتدای مراسم ضمن  ارائه گزارش عملکرد این شرکت در سال ۹۹ از طرح های اجرایی از فجر ۹۸ تا فجر ۹۹ خبر داد و افزود: ۱۱۸۸پروژه توزيع برق  با اعتباری بالغ بر ۷۰۶ میلیارد ریال در فجر امسال در امور دهگانه توزیع برق استان زنجان  به بهره برداری رسید.

وی تاکید کرد: امسال در حوزه ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکین زنجانی گام های بزرگی برداشتیم، و با ارائه ۱۰۰ درصد خدمات صنعت برق به صورت غیر حضوری توسط سامانه موبایلی برق من و همینطور سامانه تلفنی ۱۵۲۱ به صورت ۲۴ ساعته ، بیش از ۴ سال سریع تر به اهداف استراتژیک ۱۴۰۴ دست یافتیم.

علیزاده در خصوص طرح هوشمند سازي مراکز اتفاقات شرکت‌هاي توزيع برق کشور (هما)  افزود: در ادامه ارائه خدمات غیر حضوری شرکت توزیع برق زنجان، فراسامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات (هما) از امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

علیزاده تصریح کرد:  با استقرار طرح هما تمامي عمليات و فرآيندهاي ثبت خاموشي تا رفع آن توسط نواحي و اکيپ هاي عملياتي بصورت کاملاً هوشمند و از طريق درگاه هاي ارتباطي متنوع در شرکت توزيع برق زنجان بصورت يکپارچه انجام مي گيرد.

وی ادامه داد: تامین پایداری، کیفیت برق رسانی به مشترکین، مدیریت کاهش زمان خاموشی، رفع خطر و ایمن سازی برعهده شرکت توزیع برق استان زنجان بوده  و با توجه به اینکه بخش بزرگی از اشکالات شبکه توزیع برق بر پایه گزارشات مشترکین و همچنین تجهیزات مانیتورینگ شبکه قابل شناسایی است، استفاده از الگوریتمهای هوش ماشین می تواند باعث افزایش دقت و سرعت در خدمات رسانی و استفاده بهتر از منابع گردد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح هما، تمامی خودروهای این شرکت مجهز به تبلت های صنعتی شده است و درصورت بروز خاموشی، نزدیک ترین خودروبه محل، تماس را دریافت کرده وبا استفاده از شماره شناسه مشترک همچنین بهره گیری از نقشه عملیاتی موجود در تبلت، اقدام به رفع خاموشی در سریع ترین زمان ممکن خواهد کرد.
علیزاده تاکید کرد: در راستای تسهیل در خدمات رسانی به مشترکین، زمانی که تماس مشترک برقرار می شود اطلاعات آن  در سامانه هما ارائه شده و نیازی به معرفی و یا آدرس محل نیست .این درصورتی است که  شماره  تماس مشترک در سامانه شرکت توزیع برق زنجان ثبت شده باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان در طرح هما امکان شناسايي موقعيت مشترکين در شبکه برق (از طريق سامانه هاي اطلاعاتي GIS)، شناسايي خاموشي هاي با برنامه و بي برنامه در شبکه تا اعلام حادثه و اعزام خودروهاي عملياتي به محل حادثه (از طريق سامانه موقعيت ياب مکاني)، تماماً بصورت مکانيزه، هوشمند و بدون دخالت اپراتورهاي انساني فراهم شده است.

وی اظهار کرد: این مرکز بعنوان بازو‌هاي اجرايي در عمليات تعمير و نگهداري شبکه به هنگام بروز خاموشي نقشي تعيين کننده در رضايت مشترکين شبکه دارند.مدیرعامل با اشاره به اهمیت اجرای طرح هما افزود: ارسال خودکار خاموشي‌ها به تبلت و مستند سازي پايدار، امکان تکميل گزارش رفع خاموشي فشار متوسط، فشار ضعيف و روشنايي معابر در تبلت بصورت آنلاين، کاهش تماس‌هاي بيسيم اپراتوري، مانيتورينگ لحظه‌اي خودرو‌ها بر روي نقشه، شناسايي نزديکترين خودرو به محل حادثه ومشاهده خودرو‌ها بر روي نقشه در تلفن همراه هوشمند توسط متقاضي از ديگر مزاياي هوشمند شدن مراکز اتفاقات برق است.

در پایان این مراسم ، با فرمان استاندار زنجان و با حضور فرماندار و مدیران اجرایی از طریق ارتباط ویدیویی با مرکز دیسپاچینگ، طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات (هما) عملیات اجرایی خود را آغاز کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست