• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۵
  • شناسه خبر: 21919

سال آینده همه روستاهای ماهنشان اینترنت‌دار می‌شوند

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان گفت: تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ همه روستاهای ماهنشان اینترنت دار خواهند شد.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: یکی از موضوعاتی که در استان در اولویت مسؤولان قرار دارد، اینترنت‌رسانی به همه روستاهایی بالای ۲۰ خانوار است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ روستای بالای ۱۵۵ خانوار به اینترنت متصل شده‌اند، گفت: میزان دسترسی به اینترنت دراین روستاها به ۸۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه  شهرستان ماهنشان که با ۲۷ درصد در استان زنجان بیشترین عقب‌ماندگی را در حوزه ارتباطات روستایی دارا بود با افتتاح طرح‌های روستایی امروز، میزان دسترسی روستاهای این شهرستان به ۶۳ درصد رسید، گفت: تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ همه روستاهای ماهنشان اینترنت دار خواهند شد.

سرائی همچنین از اتصال ۳ روستای گردشگری در طارم به اینترنت نیز خبر داد و افزود: تحقق وعده «عدالت ارتباطی» با توسعه ارتباطات روستایی، علاوه بر اینکه کسب‌وکار بسیاری از روستاییان کشور را رونق می بخشد منجر به رونق صنعت گردشگری به ویژه گردشگری روستایی با گسترش بوم‌گردی‌ها می شود.

وی نبود دسترسی در برخی مناطق را به دلیل وضعیت جغرافیایی و نبود زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: به همین دلیل شکافی بین مناطق دارای دسترسی و مناطق فاقد دسترسی ایجادشده و مطالباتی را در این مناطق به وجود آورده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان به تکلیف برنامه ششم توسعه برای دسترسی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اشاره کرد و گفت: اگر این سیاست‌گذاری از طرف مقام معظم رهبری انجام نمی‌شد و دولت نیز در اجرای برنامه جدی نبود، امروز با همه‌گیری کرونا مشکلات بسیار حادی در جامعه داشتیم و این نشان می‌دهد این‌یک برنامه اصولی بود./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست