• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۶
  • شناسه خبر: 21951

بیش از ۳۳ هزار زنجانی از خدمات ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی هلال احمر بهره مند شدند

پیام ملّت-سرپرست جمعیت هلال احمراستان زنجان گفت: بیش از ۳۳ هزار و ۲۰۰ نفر در این استان از خدمات ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی هلال احمر بهره مند شدند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی طاهری در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است، افزود: ناظران سلامت طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی می باشد که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرای آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آماده سازی تیم ها در این طرح بر عهده جمعیت هلال احمر است، خاطرنشان کرد: ساماندهی و بهره ‌گیری از این تیم ها بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه‌ علوم پزشکی استان زنجان است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر یکهزار و ۲۶۰ تیم متشکل از یکهزار و ۳۲ نفر از خواهران و یکهزار و ۲۵۹ نفر از برادران عضو در حوزه جوانان و داوطلبان در طرح ناظران سلامت حضور فعالی دارند.

طاهری یادآوری کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسئولیت نظارت فنی و کارشناسی بر تیم‌های داوطلب بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است و همه بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط نیروهای داوطلب هلال احمر بدون مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی است.

وی اضافه کرد: در این طرح ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف که توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته، انجام می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۲۳ هزار و ۸۹۷ مورد از این مکان ها توسط یک هزار و ۲۶۰ تیم ناظران سلامت در طرح شهید قاسم سلیمانی به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت و ارزیابی شده اند.

طاهری افزود: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح شهید قاسم سلیمانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان با کارت شناسایی معتبر و لباس فرم سازمان جوانان یا داوطلبان هلال احمر در کنار گروه بهداشت محیط محلات خدمات پیشگیری از بیماری کرونا را ارائه می دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست