• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۶
  • شناسه خبر: 21942

تابلوهای تبلیغاتیِ بدون مجوز در حریم جاده‌های استان زنجان قلع و قمع می شوند

پیام ملّت- مسئول تابلوهای تبلیغاتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت:نصب استند و بنر و دیوار نویسی در حریم جاده ها اگر مجوز راهداری نداشته باشد جمع آوری می شود.

زهرا میرصدری در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-  تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد:تابلوهای تبلیغاتی اداره کل راهداری از طریق مزایده عمومی به پیمانکار واگذار می شود که واگذاری تابلوهای بزرگراه ها انجام شده است و ساز و کارهای برگزاری مزایده محورهای غیر آزاد راهی هم  در حال انجام است.

زهرا میرصدری با اشاره به خطراتی که نصب بدون مجوز تابلوها در حاشیه راهها از لحاظ ایمنی و ترافیک ایجاد می کند  گفت: نصب تابلو در حاشیه راه‌ها مستلزم دارا بودن ضوابط استانداردی مانند ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب فاصله از تقاطع‌های اصلی، فاصله از علایم راهنمایی و رانندگی است و هرگونه تابلوی تبلیغاتی در حریم راه‌های قانونی فقط با مجوز صادره از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز است.

میرصدری با بایان اینکه چاپ و نصب بنر روی تابلوهای راهداری هزینه بیش از ۳ تا ۴ میلیون دارد گفت: به دلیل همین هزینه بالا و جمع آوری آن توسط راهداری معمولا اقدام به نصب تبلبغات بدون مجوز روی تابلوهای راهداری نمیشود  چون بلافاصله جمع آوری خواهد شد. اما کارخانه داران و یا کسب و کارها و اشخاص حقیقی و حقوقی گاهی اقدام به نصب استند و بنر و دیوار نویسی در حریم جاده ها  می کنند که  اگر مجوز راهداری نداشته باشد جمع آوری می شود.

میرصدری افزود: کسب و کارها باید برای نصب تبلیغات جاده ای درخواست مجوز بدهند که توسط کمیسیون مکان یابی که شامل اداره های ایمنی و حریم جاده ای ،ایمنی و ترافیک و بازرگانی است مکان تابلو از نظر ترافیکی و ایمنی و بازرگانی بررسی می شود که خطر تصادف و یا ایجاد ترافیک و  اختلال در دید  نداشته باشد و یا حریم تجاری کسی را به خطر نیندازد و بعد به درخواست کننده مجوز اعلام می شود که می تواند با اداره کل راهداری قرارداد منعقد کنند .

مسئول تابلوهای تبلیغاتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان زنجان  افزود: سال گذشته تعداد قراردادهای تبلیغاتی زیاد نبود ولی از ابتدای سال۹۹ تا الان ۲۲ قرار داد منعقد شده که در بعضی موارد هر قرار داد شامل ۷ یا ۸ تابلو تبلیغاتی است .

وی در خصوص تعداد استندهای و بنرها و دیوارنویسی های غیر مجاز هم گفت: در حال حاضر چند شهرستان ابهر و سلطانیه و زنجانرود حکم دادستانی گرفته اند و کسانی که اقدام به نصب بنر و استند و دیوارنویسی به ویژه روی پل های عابر پیاده بدون مجوز راهداری کرده اند که اکثراً هم مربوط به امداد خودروها است با حکم دادستان شماره های آنها مسدود شده است و  ملزم به پاک کردن شماره ها و تبلیغات خود شده اند چون این کار هزینه دارد و باید توسط خود آنها انجام شود.

در حال حاضر پیمانکاردر ازای تعمیر و نگهداری پل های عابر پیاده می تواند تابلو های تبلیغاتی پل های عابر پیاده را نیز در اختیار داشته باشد و نسبت به تبلیغات و قلع و قمع تبلیغات غیر مجاز در آن حریم اقدام کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست