• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۶
  • شناسه خبر: 21962

صادرات کشمش زنجان به ۵ کشور

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از صادرات کشمش زنجان به کشورهای عراق-آذربایجان-روسیه-ترکیه و آلمان خبر داد و گفت: ۱۱ کارخانه کشمش در زنجان فعال است.

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری –تحلیلی، پیام ملت» گفت: دراستان زنجان تعداد ۱۱واحد کارخانه تولید، تصفیه و بسته بندی کشمش تیزآبی فعال است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه از کل کارخانجات تولید کشمش ۵ واحد در حوزه فرآوری و بسته‌بندی فعال است، اضافه کرد: خوشبختانه استان زنجان در این حوزه پیشرو است و فعالیت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه انگور با ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت و پیش بینی تولید ۲۱۲ هزار تن در جایگاه نخست کشت محصولات باغی زنجان قرار دارد، گفت: بر همین اساس صادرات کشمش نیز بالا بوده و امسال ۴ هزار و ۳۵۰ تن کشمش تیزآبی به ارزش ۴ هزار و ۶۳۰ میلیون دلار به مقصد کشورهای هدف صادراتی از جمله عراق-آذربایجان-روسیه-ترکیه و آلمان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین رقم انگور مورد استفاده در شهرستان ابهر و خرم‌دره کشمشی بی‌دانه سفید است، گفت: از این مقدار سطح زیر کشت حدود ۷۰ درصد را کشمشی بی دانه سفید و ۳۰ درصد را بی دانه قرمز تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان برداشت انگور برای تازه خوری و تهیه کشمش در شهرستان های ابهر و خرمدره است، اضافه کرد:انگور تولید شده در سطح استان موارد مصرف متعددی دارد که می توان به تازه خوری ، تهیه کشمش ، تهیه آب انگور و سرکه اشاره کرد./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست