• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۶
  • شناسه خبر: 21954

نیروگاه زنجان ۲ با ظرفیت‭۵۴۰‬ مگاوات در دست احداث است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: ۳۴ نیروگاه برق با ظرفیت ‭‭۹۴۸‬‬ مگاوات در استانهای زنجان و قزوین در دست بهره برداری است.

علی خلجی در بازدید از ایرنای مرکز زنجان با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران این خبرگزاری افزود: شرکت برق منطقه‌ای زنجان یکی از ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای کشور بوده که حوزه عملکردی آن استان های زنجان و قزوین است.

 ۳۴ نیروگاه برق در استانهای زنجان و قزوین در دست بهره برداری است

وی با بیان اینکه شرکت های برق به صورت منطقه‌ای فعالیت می کنند، اظهارداشت: این شرکت در استان زنجان از سال‭‭‭‭۱۳۶۷‬‬‬‬ شروع به کار کرده که عمده فعالیت آن تولید، تامین و انتقال برق در حوزه تحت پوشش است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان گفت: عمده فعالیت این شرکت پیگیری احداث نیروگاه های تولید برق است و با توجه به اینکه شرکت مادر تخصصی تولید از توانیر جدا شده است، به طور مستقیم دخالتی در تولید احداث نیروگاه های بزرگ نداریم ولی پیگیری انجام پروژه های نیروگاه های بزرگ در استان ها برعهده شرکت برق منطقه ای است.
خلجی تاکید کرد: فعالیت اصلی این شرکت احداث، توسعه و نگهداری شبکه برق فشار قوی بوده که کار انتقال تولید برق به نیروگاه ها و مراکز مصرفی است و ولثاژ کار شبکه ما بالای ۶۳ تا ‭۴۰۰‬ کیلو ولت است.
وی با بیان اینکه در شرکت برق منطقه ای کارهای سنگینی انجام می شود، ادامه داد: مشترکاتی که ظرفیت برق مصرفی آنها کمتر از هفت مگاوات است، عقد قرارداد و تامین انشعاب این توسط شرکت توزیع برق انجام می شود، اما مصرف کنندگان بزرگ که بیشتر از این رقم مصرف برق دارند با ولتاژ بیش از ۶۳ کیلوولت تامین برق آنها برعهده شرکت برق منطقه ای است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان به مشخصات شبکه در حوزه زنجان و قزوین اشاره کرد و گفت: در حوزه زنجان و قزوین نیروگاه هایی که در دست بهره برداری با ظرفیت ‭۹۰۰‬مگاوات است که شامل نیروگاه های بزرگ حرارتی در سلطانیه با ظرفیت ‭۶۴۸‬ مگاوات، سه نیروگاه بادی با ظرفیت ‭۱۶۳‬مگاوات، ۲۶ نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت ‭۱۲۶‬مگاوات و ۲ نیروگاه خورشیدی بزرگ با ظرفیت ۹مگاوات ظرفیت است.
خلجی اظهارداشت: ۳۴ نیروگاه با ظرفیت ‭‭۹۴۸‬‬ مگاوات در استان های زنجان و قزوین در دست بهره برداری است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت برق منطقه ای زنجان در احداث نیروگاه های بادی شاخص اول کشور را به لحاظ بیشترین ظرفیت این نیروگاه ها دارد.
وی افزود: نیروگاه زنجان ۲ که نیروگاه سیکل ترکیبی است با ظرفیت بیش از ‭۵۴۰‬ مگاوات در دست احداث است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان گفت: این پروژه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی تجهیزات عمده واحدهای گازی در آن مستقر شده و پیگیر رفع مشکلات مالی هستیم که با مرتفع شدن آن نخستین واحد گازی با ظرفیت ‭۱۸۰‬ مگاوات قبل از پیک بار سال آینده وارد مدار می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست