• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۷
  • شناسه خبر: 21990

مستند “زنجان، تمدن طلایی” ساخته می‌شود

پیام ملّت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: به منظور حفظ و احیای هنر‌های سنتی و صنایع دستی، مستندنگاری از صنعت مسگری به عنوان تمدن طلایی توسط شبکه استانی اشراق ساخته می­ شود.

به‌گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» امیر ارجمند در جمع خبرنگاران عنوان کرد:مستندنگاری تمامی صنایع دستی فلزی  و به ویژه مس در استان توسط شبکه اشراق انجام می شود که با معرفی این هنر بومی در قالب تولید مستند، تلاش می شود از زوایای مختلف تأثیر این صنعت بر شیوه زندگی مردم و اقتصاد به تصویر کشیده شود.

ارجمند افزود: زنجان خاستگاه اصلی صنایع دستی فلزی است که مسگری هم یکی از شاخص ترین صنایع دستی در استان است. صنعتی که قطعا با مستند نگاری و معرفی گسترده جهانی می تواند ماندگاری و ارزآوری بالایی برای استان و کشور داشته باشد.

 او عنوان کرد: با وجود زمینه مناسب هم در بحث مواد اولیه و هم نیروی انسانی، ایجاد اشتغال برای نسل جوان به راحتی می‌تواند اتفاق بیفتد و ما در این راستا نقش حمایتی خود را به منظور آموزش و حمایت از تولید و فروش محصولات، انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: زنجان از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان مسگری در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالا ها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست