• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۹
  • شناسه خبر: 22022

تولید گندم در زنجان ۲ برابر نیاز استان است

پیام ملّت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تولید گندم در استان زنجان طی چند سال اخیر روند روبه رشدی داشته است و هم اکنون تولید گندم در استان دو برابر نیاز است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جواد تاراسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان خدابنده بیشترین تولید گندم را دارد و بیشترین خرید گندم هم مربوط به این شهرستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه طی دو سال گذشته بارش باران در استان خوب بود، گفت: طی سال جاری بیش از ۴۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شد.در سال جاری هم کشت پاییزه گندم به صورت ۱۰۰ درصد انجام شد و امیدواریم با افزایش بارش‌ها در استان شاهد تولید گندم با کیفیت و بیشتر باشیم.

وی به عملیات مبارزه با آفت سن مادر در سطح اراضی کشاورزی گندم اشاره کرد و گفت: عملیات مبارزه در ۲۰ هزار هکتار از اراضی گندم و مبارزه با سن پوره در بیش از ۱۱۵ هزار از مزارع استان انجام شد. طی سال گذشته دربیش از ۱۰۷ هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم در زنجان انجام شد.

تاراسی با بیان اینکه از لحاظ تأمین تجهیزات و سم مورد نیاز برای سم‌پاشی مزارع کمبود و مشکلی در استان وجود ندارد، ابراز داشت: با انجام عملیات مبارزه با سن گندم در استان، کیفیت تولید این محصول هر سال با کیفیت تر می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست