• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۱
  • شناسه خبر: 22053

بومی‌سازی المان‌های نوروز ۱۴۰۰

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: طراحی و ساخت المان های نوروزی بر پایه بهره‌گیری از نمادهای اصیل ایرانی همچنین بافت فرهنگی و تاریخی شهر زنجان بوده و بومی سازی شده است.

محسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملت» اظهار داشت: اجرای المان‌های شاد و جذاب بومی همچنین ترکیب رنگ‌های دلنشین در دیوار نگاره‌های شهری اولویت اصلی تغییر چهره فعلی شهر و تلطیف روحیه شهروندان است.
وی از انجام طرح پاکسازی دیوارهای شهر در اوایل اسفند خبر داد و گفت: در حال حاضر برای شناسایی پنج جداره جهت اجرای طرح های مورد تائید در قالب های برجسته کاری، رنگ آمیزی و نورپردازی در شهر اقدام شده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به رنگ آمیزی و نورپردازی ویژه در زیرگذر قائم برای گرامیداشت ولادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان، افزود: توجه به دید بصری، پیرامون محیط به علت نامگذاری ارزشمند این محل در پیاده سازی طرح مد نظر می باشد.
وی با تاکید بر بهبود فضاهای شهری در سایه بهره مندی از نظرات و پیشنهادات ارزنده شهروندان، بیان داشت: بی شک مشارکت عمومی و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی شهروندان و اساتید خبره این حوزه، ما را در ساختن شهری زیبا و خوش منظر یاری می کند.
قربانی ادامه داد: توجه به معیارهای ذهنی مخاطبین در ارزیابی زیبایی شناسی محیط شهری و امکان ایجاد فضاها و مناظری زیبا و لذت بخش تاثیر بسزایی دارد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان شرایط حاکم بر جامعه درراستای پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کووید ۱۹و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی براساس دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا را یادآور شد و گفت: طراحی، ساخت و نصب المان های نوروزی ۱۴۰۰ به گونه ای است که موجب تجمع افراد نشده و در عین حال زیبایی و نشاط محیط شهری را در پی خواهد داشت.
وی در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر ارتقاء فضای سبز شهری زنجان، اعلام کرد: درحال حاضر بیش از ۵۰ پارک و بوستان در سطح شهر وجود دارد و در مجموع فضای سبز شهری بالغ بر ۶۵۰ هکتار است.
قربانی نقش فضای سبز شهری را در بالا بردن روحیات شهروندان بخصوص در شرایط کنونی بسیار مهم دانست و افزود: امسال به دلیل شرایط کرونایی و ترس و اضطراب شهروندان از ابتلا شدن به این ویروس، پناه بردن به دامان طبیعت در فضاهای باز شهری مورد توجه بوده و در ارتقاء روحیه شهروندان نقش داشته است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با اشاره به تلاشهای انجام شده برای بالا بردن کیفیت فضای سبز شهری زنجان، خاطر نشان کرد: سعی کرده ایم برای بهبود زندگی مردم در بیرون از منزل نسبت به عملیاتی شدن طرح های افزایش فضای سبز شهری اقدام کنیم./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست