• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۱
  • شناسه خبر: 22049

جمعه های تعطیل جمعه بازار زنجان

پیام ملّت_ رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: جمعه بازار باعث رونق معیشت صدها خانوار می‌شود، تعطیلی فعالیت این مرکز باعث شده دستفروشان در سطح شهر پراکنده شدند.

عباس راشاد در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام شیوع کرونا ویروس و طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا جمعه بازار زنجان تعطیل شده است تقریبا هر هفته درخواست فعالیت این مرکز را داریم.

وی افزود: دلیل ما برای فعالیت جمعه بازار این است که فعالیت دست فروشان در فضای باز و بزرگ انجام می‌شود، حتی وقتی تراکم جمعیت است چون بازار روباز و فضا باز است مشکلی نیست.

راشاد تصریح کرد: موضوع بعدی این است که در ایام پاندمی کرونا بسیاری از خانواده ها دچار مشکل معیشتی شده اند. جمعه بازار باعث رونق معیشت صدها خانوار می‌شود همچنین تعطیلی فعالیت این مرکز باعث شده دستفروشان در سطح شهر پراکنده شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: از ستاد پیشگیری از کرونا درخواست داریم وقتی بازارها و پاساژها فعالیت می‌کنند چرا جمعه بازار باید تعطیل باشد؟ در حال حاضر بازار ماکیان زنجان هر جمعه فعالیت دارد. باید پیگیر باشیم تا گره مشکل جمعه بازار زنجان حل شود.

وی افزود: گذران زندگی بخشی از شهروندان زنجانی از طریق جمعه بازار و دوشنبه بازار که در کوی الهیه برگزار می‌شد صورت میگرفت انشاالله بتوانیم با پیگیری، جواب مثبت ستاد کرونا مستقر در استان را جلب کنیم و دوستان موافقت کنند تا این بازار فعالیت خود را آغاز کند.

راشاد با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا مشکل مردم حل شود، تصریح کرد: محل هایی مثل جمعه بازار می تواند از معضل تجمع دستفروشان در گوشه و کنار شهر جلوگیری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: باید جایگزین مناسب برای جلوگیری از تجمع دستفروشان پیدا کنیم و محل های مناسبی که می‌توانند فعالیت کنند مشخص کنیم مثل پارک شهید رجایی که در سطح زنجان تعدادشان هم زیاد است که اجازه چنین فعالیت‌هایی را می دهد.

باید به فکر معیشت مردم باشیم

راشاد تاکید کرد: اگر دوستان در ستاد پیشگیری از کرونا موافقت کنند کمیسیون خدمات شهری در اسرع وقت برای جایگزینی مناسب دستفروشان در مکان مناسب می‌توانیم پیشنهاد دهیم.

وی افزود: البته طبعا برخی از دستفروشان مخالفت می‌کنند و ترجیح می دهند داخل شهر باشد قطعاً در این صورت واحد اجرائیات شهرداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مربوطه جلوگیری از سد معبر وارد عمل خواهند شد.

راشاد با بیان اینکه بخش عمده دست‌فروشان دنبال گذران زندگی و کسب معیشت هستند، تاکید کرد: باید به فکر معیشت مردم باشیم در زنجان مکان های زیادی می‌تواند به عنوان بازار محلی باشد و ستاد پیشگیری به صورت نفی فعالیت ها وارد نشود و کمک کنیم در این ایام مردم در کسب معیشت دچار مشکل نشوند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: البته در زمینه خرید نیز فعالیت جمعه بازار بخشی از مشکلات شهروندان را در تامین مایحتاج حل میکند مخصوصا تفاوت قیمت‌ها در زمینه میوه و تره بار که عموما بین مغازه های داخل شهر و جمعه بازار بسیار مشهود است. قطعاً فعالیت مجدد این مرکز به نفع مردم است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست