• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • شناسه خبر: 22084

توصیه برای تایید صلاحیت مردود است

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان زنجان گفت: سختگیری‌های تنگ نظرانه در تایید صلاحیت‌ها را نمی‌پسندیم از طرفی هم تساهل و سهل‌گیری‌های بیجا را هم به مصلحت نظام و کشور نمی دانیم.

حجت الاسلام حسن شجاعی در جلسه ستاد انتخابات استان زنجان ، افزود: برخی از تسامح ها آسیب هایی را بر ما وارد کرده است و گزارش نهادهای اطلاعاتی حاکی از آن است که برخی از افرادی که بعدها جزو دستگیرشدگان و بازداشت شدگان در شوراهای شهر در سطح کشور هستند، جزو کسانی هستند که استعلامشان توسط نهادهای اطلاعاتی منفی اعلام شده بود ولی متاسفانه به این استعلام ها کم توجهی شد.

وی ادامه دارد: در این دوره ما بنا داریم  به مر قانون، نه سهل تر، نه سخت تر عمل کنیم، به این معنا که کسی که صلاحیت دارد، رد نشود و کسی که صلاحیت ندارد حتما رد بشود، در این راستا مطلقا اهل پذیرش توصیه های بیجا در تایید صلاحیت ها هم نخواهیم بود.

نتیجه تصویری برای شجاعی ابهر

حجت الاسلام شجاعی گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تفاوتی با سایر انتخابات دارد و آن هم کثرت و تعدد داوطلبان در آن است و این تعدد دواطلبان مرحله احراز صلاحیت ها را با مشکلاتی مواجه می کند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دوره های گذشته برخی از تسامح ها در تایید صلاحیت های داوطلبان انتخابات شوراها دیده می شد که متاسفانه منجر به آسیب ها هم در شوراهای شهر و هم در شوراهای روستا شده است.

وی تصریح کرد: این دوره به لطف خدا، مجلس انقلابی وظیفه نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا را دارد و طبیعتا با این ویژگی وظیفه نظارت را به انجام خواهیم رساند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه، ضمن قدردانی از همراهی مردم در برگزاری آیین‌های دهه فجر و مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: بازتاب رسانه‌ای این رویداد نشان داد که راهپیمایی ۲۲ بهمن در شرایط کرونایی دور از انتظارها ظاهر شد و جلوه‌های باشکوهی از حضور مردم در راهپیمایی خودرویی را خلق کرد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری به برگزاری انتخابات پاک، پرشور و سالم تاکید کرد و افزود: باید یک تیم فکری و اندیشه‌ورز شکل گیرد تا طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه برای ایجاد شور و هیجان در انتخابات ارائه دهند و مردم برای افزایش میزان مشارکت و حضور پای صندوق‌های رای در اول وقت تشویق شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه به تدابیر و تمهیدات پیش بینی شده برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا اشاره کرد و افزود: استان زنجان جزو استان های موفق در زمینه مدیریت کرونا است.

خدابخش مرادی نافچی به آسیب شناسی های انجام شده در خصوص انتخابات دوره های گذشته در سه حوزه اجرایی، امنیتی و فناوری در سه سطح شعبه، بخش، شهرستان و استان اشاره کرد و اظهار داشت: با لحاظ شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پیش بینی کرده ایم تا ۱۵ درصد تعداد شعبه های اخذ رای برای انتخابات پیش رو در سطح استان افزایش داشته باشد.

وی اظهار داشت: تعداد تعرفه های مورد نیاز و پیش بینی درصد افزایش تعرفه ها احصا و به وزارت کشور اعلام شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست