• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • شناسه خبر: 22093

۱۱۴ طرح پژوهشی در دانشگاه زنجان در حال انجام است

پیام ملّت- معاون پژوهشی وفناوری دانشگاه زنجان گفت: در حال حاضر ۱۱۴ طرح و پروژه پژوهشی در دانشگاه زنجان توسط اساتید با جامعه و صنعت در حال انجام است.

جمال داودی در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» افزود: تعداد طرح های پژوهشی انجام شده قابل قبول است، اما کم است و انتظار داریم تمام اساتید با خارج از دانشگاه یک طرح پژوهشی به انجام برسانند.

معاون پژوهشی وفناوری دانشگاه زنجان با اشاره به حضور جوانان در بخش های مختلف صنعت، خاطر نشان کرد: باید اعتماد به دانشجویان جوان و نخبه از سوی جامعه و صنعت صورت پذیرد.

داودی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر نیروهایی که در بخش صنعت مشغول به کار هستند متخصصان جوان هستند، گفت:بسیاری از این متخصصان از دانشگاه‌های داخل کشور مدارک خود را اخذ کرده و تخصص گرفته‌اند و در حال حاضر نیز به شایستگی کار می‌کنند و توانایی‌های خود را به خوبی به منصه ظهور رساندند.

معاون پژوهشی وفناوری دانشگاه زنجان تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای داشته ایم به همت دانشجویان و اساتید همین دانشگاه‌ها بوده و همچنین در بخش نانوتکنولوژی ایران جایگاه به ۵ جهان را دارد که حاصل فعالیت جوانان نخبه و اساتید دانشگاه‌های کشور است.

داودی با اشاره به ارتباط  با جامعه و صنعت خاطر نشان کرد:  اقدامات زیادی در این خصوص انجام شده است که  از جمله این فعالیت ها می توان فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و بخش صنعت را نام برد که می‌تواند زمینه‌ساز انجام طرح‌های پژوهشی و فناورانه باشد.

وی یادآور شد: همچنین از جامعه و صنعت برای پایان نامه های دانشجویان حمایت و کمک گرفته شود و یک مشکل از جامعه و صنعت حل شود.

معاون پژوهشی وفناوری دانشگاه زنجان با بیان اینکه دانشجویان در دوره کارآموزی و برای گذراندن واحدهای درسی باید در صنعت حضور داشته باشند، تصریح کرد: این اقدام فرصت خوبی است تا دانشجویان با بخش صنعت و کارفرمایان آشنا شوند و توانمندی های خود را به منصه ظهور برساند که کارفرمایان نیز در صورت نیاز از این دانشجویان استخدام و به کار بگیرد.

 داودی افزود: اقدام دیگر برای تقویت ارتباط با بخش صنعت و جامعه نیروهای کارشناسی این مجموعه طی دو سال گذشته دو برابر کردیم که نشان دهنده همت و اهمیت دانشگاه به این موضوع است این در حالی صورت گرفته که با وجود کمبود نیرو و عدم استخدام نیروهای جدید قطعا افزایش نیرو در یک بخش سخت است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست