• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۴
  • شناسه خبر: 22162

شورای نگهبان دخالتی در انتخابات شورای شهر ندارد

پیام ملّت-رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان گفت: هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان هیچ دخالتی در انتخابات شورای شهر ندارد.

حسین میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در استان  را  ۵ نفر عنوان و اظهار کرد: حجت الاسلام علی ناصر، جواد محجوبی،علیرضا زینالی،بهروز عباسی و حسین میرزاپور  اعضای این هیئت در زنجان هستند و این پنج نفر هیئت نظارت شهرستان زنجان  نیز هستند .

وی با بیان اینکه هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان هیچ دخالتی در انتخابات شواری شهر ندارد گفت: طبق اصل ۹۹ قانون اساسی، شوراي نگهبان فقط نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري، رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و مراجعه به آراء عمومي و همه‌‏پرسي را بر عهده دارد.

میرزاپور افزود: نظارت بر انتخابات شوارهای شهر وظیفه هیئت های منصوب ازطرف مجلس شورای اسلامی است که در زنجان این هیئت شامل ۳ نماینده استان  سید  البرز حسینی، حجت الاسلام مهدی باقری و حجت الاسلام حسن شجاعی است.

وی گفت:  شواری نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان ضمن کنترل فضای سیاسی شهر و روند تبلیغات و اخذ رای در شعب  در انتخابات پیشرو اجازه نخواهد داد انتخابات ریاست جمهوری تحت الشعاع انتخابات شورای شهر قرار بگیرد.

میرزاپور گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در شیوع کرونا و تجربه ای که در انتخابات مجلس به ویژه در دور دوم کسب کردیم و آسیب شناسی هایی که انجام شد، در انتخابات ۱۴۰۰ نیزبا همین ساختار و شرایط موجود برنامه ریزی ها انجام خواهد شد و با تجربه گذشته بهترین چینش در شعب را خواهیم داشت که هم امنیت شعبه ها  تامین شود و هم خدشه ای به شورای نگهبان در صیانت از آراء مردم وارد نشود  و  مردم هم با اطمینان کامل در انتخابات شرکت کنند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با بیان اینکه  امروز حضور مردم در انتخابات یکی از مهم ترین نشانه های حمایت مردم در هر نظامی است گفت: ما در هیئت نظارت و بازرسی انتخابات  مکلف هستیم هم در زنجان و هم در شهرستان های استان  بستر حضور مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست