• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۴
  • شناسه خبر: 22136

مهاجرت پرستاران از زنجان دوبرابر شده است

پیام ملّت- رئیس نظام پرستاری زنجان گفت: از ابتدای امسال ۵ مورد از درخواست پرستاران استان برای مهاجرت به ترکیه ، دبی و استرالیا تایید شده است که این میزان نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.

فریدون اسکندری در گفت و گو با « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با  اشاره به اینکه میزان دریافتی پرستاران در آن کشورها بسیار بیشتر از ایران است اظهار کرد:  در حال حاضر میزان دریافتی  یک پرستار در ایران  آن هم با افزایش ۵ میلیون است ولی در  کشورهای دیگر  ۴ تا ۵ هزار دلار است که یکی از دلایل مهاجرت پرستاران است. همچنین استاندارد کاری برای پرستار در اینجا رعایت نمی شود و یک پرستار به بیش از ۱۰ بیمار خدمت می کند که فاصله آن با نرم جهانی خیلی بیشتر است.

فریدون اسکندری گفت: پرداخت فوق‌العاده  پرستاران ویژه اعمال شده که برای کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی بود و فقط مخصوص پرستاران نبود که البته خیلی محسوس نبود چون همزمان با افزایش آن افزایش مالیات هم صورت گرفت.

اسکندری افزود: پرداخت اضافه‌کاری‌ها از آبان ۹۹  هنوز محقق نشده است  و ساعات کاری پرستاران هم طبق قانون قبلی است و کاهشی نداشته است.

رئیس نظام پرستاری استان زنجان در خصوص نتایج آزمون استخدامی برای جذب نیروی پرستار نیز گفت: نتایج این آزمون تا پایان اسفند مشخص خواهد شد و گرچه ظرفیتی که برای  جذب پرستار در زنجان تعلق خواهد گرفت هنوز با نیروی مورد نیاز ما فاصله دارد اما میتواند بخشی از مشکلات ما ناشی از کمبود نیوری پرستار را جبران کند.

وی در مورد روند استخدام نیز ادامه داد: پذیرفته‌شدگان ابتدا به صورت پیمانی طی یک تعهد ۱۹ساله مشغول به کار میشوند و بعد به صورت رسمی-آزمایشی و بعد رسمی قطعی خواهند شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست