• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۴
  • شناسه خبر: 22169

۱۰ مرکز مشاوره در خصوص خانواده و ازدواج فعالیت می کند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: از مجموع ۲۸ مرکز خدمات مشاوره‌ای، ۱۰ مرکز به امر مشاوره خانواده و ازدواج اختصاص یافته است که ۶ مرکز در شهرستان زنجان و چهار مرکز در مابقی شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند ...

پیام ملّت – مسیح الله سلطانی در ارتباط با بررسی عملکرد دفاتر مشاوره و روانشناختی استان افزود: طی بررسی نحوه عملکرد مراکز خدمات مشاوره ای استان در بخش مشاوره و راهنمایی متقاضیان ارجاعی از سوی مراجع قضایی به مراکز مذکور، برابر چندین جلسه بازدید انجام و موارد و نکات حائز توجه جمع بندی شده است.

این مسوول ادامه داد: از مجموع نزدیک به سه هزارو ۴۰۰ متقاضی ارجاعی طی ۱۰ ماه گذشته در سال جاری، در حدود ۱۲ درصد مصالحه انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: متقاضیان پس از مرحله غربالگری برای طی کردن چهار جلسه مشاوره به مراکز معرفی و تمامی مراکز در مدت ۴۵ روز در چهار جلسه مشاوره می‌شوند.

دفتر امور اجتماعی و فرهنگی > وظلیف و تکالیف اداره کل امور اجتماعی وفرهنگی >  ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد مراجعان دارای وکیل بوده، دخالت وکلا و تعارض منافع وکلا مراکز یکی از مشکلات جدی است، در برخی پرونده ها در عمل وکیل یا راهنمایی موکل، مبنی بر عدم مراجعه و یا عدم همکاری و یامراجعه مستقیم وکیل به مرکز عملا مخل مشاوره هستند.

وی با اشاره به اینکه زوجین در عمل به دلیل مداخله دیرهنگام و اجباری بودن مشاوره مقاومت نشان می دهند، اظهار داشت: همه مدیران مراکز بر دیر هنگام بودن مداخله تاکید داشته و به نظر می رسد با چهار جلسه اجباری مشاوره، بعد از تخریب پایه های زندگی، مراکز بیش از نمی توانند کاری انجام دهند و از طرفی حضور افراد غیرمتخصص به لحاظ علمی در دفاتر به عنوان مشاور نیز مشکل ساز شده است.

سلطانی افزود: بر این اساس پیشنهاد می شود، ضمن تقویت مبادی و مبانی تفاهم نامه مربوط به مشاوره، قبل از هر اقدام قضایی، زوجین به مراکز ارجاع داده شوند.

این مسوول ادامه داد: هر گونه اقدام قضایی از قبیل جلب در هنگام مدت مشاوره ممنوع شود و از دخالت و تحریک وکلا و ورود پزشکان و روانپزشکان در مرحله مشاوره ممانعت به عمل آید  و بخش اصلی مشاوره، قبل از ازدواج حتی قبل  از عقد رسمی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به اصلاح تعرفه ها اقدام لازم انجام گیرد و برای استمرار از خدمات مشاوره، افراد خاصی آموزش دیده وتربیت شوند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست