• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۵
  • شناسه خبر: 22180

جلسه رسیدگی به متهمان پرونده شهرداری زنجان غیرعلنی برگزار شد

جلسه رسیدگی به متهمان پرونده شهرداری زنجان غیرعلنی برگزار شد.

به گزارش پیام ملت– جلسه رسیدگی به اتهامات شهردار زنجان، چند تن از اعضای شورای شهر و برخی از مدیران شهرداری زنجان روز گذشته چهارم اسفندماه به صورت غیرعلنی و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

هرچند پیش از این مسؤولان قول برگزاری دادگاه را به صورت علنی داده بودند، اما دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار و گفته می‌شود در این جلسه به اتهامات یک نفر رسیدگی شده است و قرار است جلسات بعدی نیز در روزهای آتی برگزار شود.

هفتم دی ماه سال قبل بود که شهردار زنجان به همراه یکی از اعضای شورای شهر و یکی از شهرداران مناطق بازداشت شدند و پس از آن هم تعدادی از اعضای شورا و مدیران شهرداری به همین علت بازداشت شدند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان پیش از این گفته بود، تحقیقات پرونده کامل شده و مراحل دادرسی آن در حال انجام است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی گفت: مرحله تکمیل تحقیقات دادگاه مهم بود که انجام شد و پرونده مهم و زمان‌بر بود و تحقیقات با مستندات متقن و محکم انجام شد.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری دادگاه اعلام خواهد شد، گفت: بنا بر علنی برگزار کردن دادگاه‌ها است اما مطابق قانون اساسی تشخیص علنی بودن با دادگاه است و ما در شرایط عادی مخالفتی با علنی بودن دادگاه نداریم، الا موارد خاصی که تشخیص دهد، علنی بودن برخلاف مصالح جامعه است دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.

دادستان زنجان نیز پیش از این درباره آخرین خبر رسیدگی به پرونده نیز گفت: کیفر خواست این پرونده پس از رفع نقص و تکمیل پرونده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب زنجان در هشت جلد ۵۳ صفحه‌ای صادر و برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۷ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشاء به محض صدور کیفر خواست، تعلیق متهمان پرونده الزامی خواهد بود و در این راستا مراتب به مراجع ذیربط منعکس و اعلام شده است.

دادستان زنجان با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی در برابر هرگونه فساد و انحرافی با قاطعیت ایستاده است، گفت: در هر دستگاهی فساد محرز شود، برخورد قاطع به عمل خواهد آمد و پرونده شهرداری و شورای شهر زنجان آخرین  اقدام دستگاه قضائی نیست، بلکه چنانچه در هر دستگاهی تخلف و انحرافی صورت بگیرد بدون اغماض  دست‌های ناپاک و متجاوزین به بیت‌المال و حقوق مردم قطع خواهد شد./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست