• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۶
  • شناسه خبر: 22211

در شهرک های اقماری زنجان فکری برای ساخت فضاهای آموزشی نشده است

پیام ملّت- استاندار زنجان گفت: طی سال های گذشته و با انبوه سازی های رخ داده در شهرک های اقماری فکری برای ساخت فضاهای آموزشی دانش آموزان در نظر گرفته نشده و همین مساله مشکلات و معضلاتی را به دنبال داشته است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» فتح اله حقیقی در حاشیه مراسم بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور که بصورت همزمان با سراسر کشور بصورت ویدئو کنفراس با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد،  یکی از مشکلات کنونی این حوزه را کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری استان به ویژه شهر زنجان عنوان کرد و افزود: مشارکت خیرین در این خصوص و طی سال های گذشته می توانست اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند.

حقیقی گفت: در طرح اقدام مسکن ملی زمین مورد نیاز برای ساخت فضای آموزشی تعیین خواهد شد، در غیر اینصورت واگذاری‌ها انجام نمی شود، چراکه خیرین به جای مشارکت در ارتقای سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استان باید کار بدون برنامه ریزی این بخش را ساماندهی کنند.

استاندار زنجان افزود: متاسفانه طی سال های گذشته و با انبوه سازی های رخ داده در شهرک های اقماری فکری برای ساخت فضاهای آموزشی دانش آموزان در نظر گرفته نشده و همین مساله مشکلات و معضلاتی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه طی سفر وزیر آموزش و پرورش به استان کلنگ احداث ۱۶ مدرسه ۱۲ کلاسه به زمین شده شد، ادامه داد با حضور این مسوول کشوری یک مجتمع آموزشی در یکی از شهرک های شهر زنجان به بهره برداری رسید تا مشکلات آموزشی دانش آموزان این منطقه برطرف شود.

حقیقی افزود: در این راستا با مشارکت خیرین مدرسه ساز طی تفاهم نامه احداث ۲۳ پروژه با سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد تومان منعقد شده که از این تعداد ۱۰ پروژه توسط بنیاد برکت و مابقی توسط خیرین این بخش احداث خواهد شد، تا بخشی از مشکلات برطرف شود.

 استاندار زنجان ادامه داد: در مجموع برای ساخت یک هزارو ۷۰۰ کلاس درس در این استان تفاهم نامه منغقد شده و با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل راه شهرسازی استان زنجان، نیز ۶۳ مدرسه با ۷۵۶ کلاس درس طی سه سال آینده در این استان ساخته می شود.

وی اضافه کرد: این مدارس با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهر زنجان با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه در سطح نواحی زنجان ساخته می شود و این در حالی است که سرانه فضای آموزشی استان از میانگین کشوری پایین تر بوده و یکی از علت همین مساله یاد شده است.

حقیقی در خصوص وضعیت اجرای طرح اقدام مسکن ملی در این استان نیز افزود: در زمان حاضر از ۱۵ هزار سهمیه مسکن ملی استان زمین ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مشخص شده است و وضعیت قطعات زمین سه هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز تا ۱۰ روز آینده تامین خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه خیرین خوشبخت ترین انسانها محسوب می شوند که بخشی از اموال خود را صرف رفع محرومیت همنوعان خود می کنند، ادامه داد: چه خوب است که برطرف کردن این محرومیت ها در جاهایی همانند مدرسه سازی معطوف شود که در این خصوص خیرین مدرسه ساز زنجان حضور با کیفیت تری داشته اند. طی مدت یکسال از ورود ویروس کرونا به این استان خیرین مشارکت فعالانه داشته اند که سهم خیرین در جایگاه کسب شده فعالیت های کرونایی در کشور را نمی توان نادیده گرفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست