• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۷
  • شناسه خبر: 22255

حدنگاری ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی زنجان در حال انجام است

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی در سطح ۴۴۰ هزار هکتار انجام شده است، بیان کرد: عملیات رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات در بیش از ۵۲۶ هزار هکتار به تعداد ۲۳۴ پلاک نیز ...

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملّت» اظهار کرد: اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در راستای صیانت از عرصه‌های تولید در بخش کشاورزی، واگذاری اراضی ملی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی، اجرای طرح حدنگاری، عملیات رفع تداخلات اراضی کشاورزی، الکترونیکی کردن فرآیند درخواست تغییر کاربری و واگذاری اراضی ملی و یکپارچه‌سازی اراضی بخشی از اهداف و اقدامات مدیریت امور اراضی استان زنجان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در راستای صیانت از عرصه‌های تولید در بخش کشاورزی، واگذاری اراضی ملی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی، اجرای طرح حدنگاری، عملیات رفع تداخلات اراضی کشاورزی، الکترونیکی کردن فرآیند درخواست تغییر کاربری و واگذاری اراضی ملی و یکپارچه‌سازی اراضی بخشی از اهداف و اقدامات مدیریت امور اراضی استان زنجان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۹۴ هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی تاکنون واگذار شده است، عنوان کرد: ۲۶۰ هکتار برای اجرای طرح‌های غیرکشاورزی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی در سطح ۴۴۰ هزار هکتار انجام شده است، بیان کرد: عملیات رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات در بیش از ۵۲۶ هزار هکتار به تعداد ۲۳۴ پلاک نیز انجام شده است.

تاراسی ادامه داد: عملیات در سطح ۱۵۰ هزار هکتار دیگر از اراضی استان، آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان الکترونیکی کردن فرآیند درخواست تغییر کاربری و واگذاری اراضی ملی، راه‌اندازی شبکه دولت پنجره واحد سرمایه‌گذاری، سامانه جامع اطلاعات مکانی CMS از دیگر فعالیت‌های در حال اجرا در جهاد کشاورزی است، ادامه داد: سامانه احراز بر خط، سامانه جامع امور اراضی، راه‌اندازی سامانه LMS ویدئو کنفرانس دوره‌های آموزشی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی با راه‌اندازی سامانه ۱۳۱، انجام فعالیت‌های متعدد ترویجی و آموزشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه برخورد قانونی و قاطع با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی در حال انجام است، اضافه کرد: قلع‌وقمع یک هزار و ۲۰۰ مورد در ۸۶۰ هکتار انجام شده است.

تاراسی بیان کرد: پیگیری‌های مستمر از طریق مراجع قضایی با تشکیل یک هزار و ۷۰۰ فقره پرونده در مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سطح ۲۷۷ هکتار انجام شده است، اظهار کرد: ۲۴۰ فقره مجوز تغییر کاربری و دریافت عوارض از این محل به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال نیز در سال‌جاری انجام شده است./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست