• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۹
  • شناسه خبر: 22291

۱۱ کشاورز زنجانی در سطح کشور نمونه شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از انتخاب ۱۱ کشاورز نمونه زنجانی در سطح ملی خبر داد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملت» با اشاره به انتخاب ۱۱ کشاورز نمونه در سطح ملی از این استان گفت: اگر نیمی از کشاورزان با کشاورزان پیشرو همراه شوند میزان تولید محصول دو برابر می‌شود.

وی تصریح کرد: در سی‌ و‌ پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی از ۱۷۰ نفر برگزیده، ۱۱ نفر از زنجان بود و از این جهت نیز این استان رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه وجود ۱۱ برگزیده کشاورزی در استان در تاریخ کشاورزی زنجان ‌بی ‌نظیر است، گفت: اگر حدود نیمی از کشاورزان عادی را به مسیر کشاورزان پیشرو هدایت کنیم، دو برابر شدن میزان تولید محصول کشاورزی با همین میزان آب و سطح کشت دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار در بخش کشاورزی مهم و نقش اساسی در حفظ منابع، تنوع زیستی، سلامت محیط زیست و دیگر جنبه‌های تولیدات کشاورزی دارد تصریح کرد: کشاورزان پیشرو سه برابر کشاورزان دیگر راندمان تولید دارند، این راندمان تولید را می‌توان به دیگر کشاورزان انتقال داد.

تاراسی با بیان اینکه انتقال یافته‌های علمی به مزارع از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی برای رونق تولید است، اذعان کرد: باید از کشاورزان پیشرو به عنوان مهمترین عامل محرکه تحقق شعار‌های تولید استفاده کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست