• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۱۵
  • شناسه خبر: 22404

بحث «رد و یا تایید صلاحیت» در ایران قاعده مند نیست !

نامزد احتمالی ریاست جمهوری در زنجان گفت: اگر مردم مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند اصلاح طلبان پیروز میدان خواهند شد و اگر این اتفاق نیافتد اصولگرایان سکاندار اداره امور اجرایی کشور خواهند شد.

به گزارش خبرنگار«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» «حجت‌الاسلام محسن رهامی» نامزد احتمالی ریاست جمهوری در نشست هم اندیشی جمعی از مردم زنجان که در محل تالار اجتماعات اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد ، اظهار کرد: اگر مردم مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند اصلاح طلبان پیروز میدان خواهند شد و اگر این اتفاق نیافتد اصولگرایان سکاندار اداره امور اجرایی کشور خواهند شد.

وی تصریح کرد: بحث رد و یا تایید صلاحیت در ایران علی الاصول نیست و هر اتفاقی ممکن است، همان اتفاقی که برای آیت الله هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد و ایشان را رد صلاحیت کردند.

این نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه باید تایید صلاحیت در اختیار احزاب باشد و اگر حزبی نتوانست کشور را اداره کند مردم به نامزدهای آن حزب کارت زرد بدهند، گفت: بحث تفکیک قوا در ایران خیلی پیچیده است و قوا در اختیارات یکدیگر دخالت می کنند و این موضوعات سبب مشکلاتی برای مردم می شود.

وی با اشاره به اینکه اداره امور کشور دچار چندگانگی است و باید به سمت نطام حزبی حرکت کنیم، گفت:

نباید فرصت حضور در انتخابات را از دست دهیم و با بی‌تفاوتی از کنار آن رد شویم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح امور از طریق شرکت در انتخابات حاصل می‌شود و نباید این فرصت ساده انگاشته شود، گفت: نماینده وقتی با مجلس می‌آید با پشتیبانی رای مردم آمده است و ما نباید با بی‌تفاوتی در انتخابات شرکت نکنیم و همه باید سهم خود را از انتخابات و از فضای ایجاد شده بگیریم.

وی سفر خود به زنجان را تبلیغاتی تلقی نکرد و گفت: تا انتخابات دو ماه فرصت باقیست، اما باید از همین الان برای انتخابات برنامه‌ریزی کنیم و در جریان انتخابات نباید فکر کنیم، هر که بالاتر است عقل کل است در حالی که اینطور نیست و ما نیز باید فعال باشم و زنجان باید سهم خود را از این فضای فراهم شده بگیرد.

رئیس بنیاد بین‌المللی صلح به رزومه کاری خود در کشورهای مختلف و امور پژوهشی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: اختیارات رئیس جمهور در کشورهای مختلف متفاوت است، ولی مهم این است که اگر کسی شجاع و پاکدست باشد و از اختیارات خود استفاده کند، کشور را بهتر مدیریت خواهد کرد.

رهامی با اشاره به برخی از مشکلاتی که استان زنجان با آن درگیر است، اضافه کرد: دو نوع برخورد در مقابل این مشکلات وجود دارد، یک نوع برخورد، برخورد انفعالی و یک نوع برخورد هم به میدان آمدن است، کاری که امام راحل آن زمان انجام دادند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشور پایین آمده و مهاجرت از مناطق زاگرس‌نشین از جمله زنجان بیشتر شده است، اضافه کرد: چرا باید از زنجان و مناطق دیگر به کرج بروند، چون امکانات مناطق زاگرس نشین کم بنده و عدالت توزیع نشده به همین خاطر مهاجرت زیاد شده است.

رهامی با اشاره به اینکه بی‌تفاوت شدن کمکی به اصلاح امور نخواهد کرد و ما باید خودمان تلاش کنیم، اضافه کرد: وقتی بحث کاندیداتوری بنده در انتخابات مطرح شد، برخی گفتند که شرکت در انتخابات آب در هاون کوبیدن است و می‌گفتند حیثیت خود را پای انتخابات نگذارید در حالی که ما برای معضلات و مشکلات کشور برنامه داریم.

وی با اشاره به وجود سوء مدیریت در کشور گفت: ما از بس سوء مدیریتی داریم پول نفتی که به کشورها فروخته‌ایم را نمی‌توانیم بگیریم و این یک ضعف بزرگ است.

رهامی ضمن تأکید بر تعاملات بیشتر با کشورهای دیگر ادامه داد: مگر می‌شود، در کشور دیوار کشید و گفت نمی‌خواهیم fatf استفاده کنیم، در حالی که ما تا ارتباطات خود را با دنیا اصلاح نکنیم امور اصلاح نخواهد شد.

وی تصریح کرد: البته رئیس جمهور نیز در اصلاح برخی از امور می تواند کار کند ولی ما هم باید پای کار باشیم و به عقیده بنده باید کاری که در بنیاد صلح در حال انجام است را باید انجام دهیم چون افرادی هستند که در دنیا حرف‌های ما را می شنوند و باید ما از سرمایه‌گذاری جهانی استفاده کنیم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: باید بر اساس دولت اجتماعی توسعه‌مدار فعالیت کنید و مردم باید از دست دولت در امنیت باشند و دولت نباید در زندگی مردم دخالت کند و مردم باید احساس کنند که دولت کمترین دخالت را در زندگی مردم دارد.

رهامی همچنین با تأکید بر پذیرش تنوع فرهنگی و مذهبی در کشور گفت: چه دلیل داریم که خانم نمی‌تواند وزیر باشد و در راس امور قرار نگیرند در حالی که اگر این باشد وحدت ملی، ایجاد خواهد شد./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست