• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • شناسه خبر: 22567

راه‌اندازی سامانه‌های استعلام مدارک تحصیلی

سرپرست اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های استعلام مدارک تحصیلی، برای همیشه بساط مدرک فروشی جمع می شود.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملت» گفت: از این پس شناسایی مدارک تحصیلی جعلی تنها با یک کلیکامکان پذیر شده است و از طریق سامانه http://www.emt.medu.ir مدارک مقاطع تحصیلی دیپلم و پایینتر واز طریق سامانه http://www.estelam.msrt.ir مدارک تحصیلی کاردانی و بالاتر را استعلام کرد و از صحت مدرک مطلع شد.

 وی افزود: البته هر دو سامانه براحتی از طریق اپلیکیشن دولت همراه به نشانی http://www.mob.gov.ir قابل دسترسی است.در این سامانه ها هر فردی میتواند صحت مدرک تحصیلی خویش را ارزیابی کند یا به افراد و سازمانهای دیگر نیز اجازه دسترسی بدهد تا صحت مدرک تحصیلی را ارزیابی کنند.

 سرائی گفت: تمامی مدارکی که از سال ۱۳۸۵ تا کنون از دانشگاه های دولتی و غیر دولتی صادر شده اند در بانک اطلاعاتی این سامانه جمع آوری شده و ظرف چند ثانیه قابل استعلام است و هر روز هم تکمیل تر می شود و اگر مدرک در سامانه نباشد به محض ثبت درخواست از مدرسه تا دانشگاه محل تحصیل اخذ و اضافه می شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های استعلام مدارک تحصیلی، برای همیشه بساط مدرک فروشی جمع می شود./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست