• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۰۵
  • شناسه خبر: 22730

نیمی از اهالی روستای«۵۰ نفره فیشان» الموت کرونایی شدند

رئیس شبکه بهداشت قزوین گفت: بعد از برگزاری مراسم ختم در روستای ۵۰ نفره فیشان در الموت در گام اول ۱۵ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شدند و در گام دوم تاکنون ابتلای ۲۳ نفر تأیید شده، غربالگری و شناسایی افراد بیمار و مشکوک به ک ...

پیام ملّت – علیرضا مهرعلیان در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: روستای ۵۰ نفره فیشان در منطقه الموت شرقی با گسترش شیوع کرونا رو به رو شده است، در واقع برگزاری مراسم خاکسپاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اهالی روستا باعث ابتلای ۲۳ نفر به کرونا شد.

روستای فیشان | سیری در ایران

وی افزود: فرد فوت شده مبتلا به سرطان بوده ولی مشکلات تنفسی نیز داشته است که با شرایط عادی دفن شده و بدون رعایت پروتکل مراسم تدفین صورت گرفته است، مهمان‌ها از تهران و قزوین در این مراسم شرکت کرده بودند، همچنین فردی به دلیل تب مالت فوت کرده‌ و به همین دلیل همزمان ۲ مراسم ختم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

رئیس شبکه بهداشت قزوین اظهار کرد: ۲ هفته بعد از این مراسم‌ یکی از مهمانان تهرانی دارای علائم شناسایی شده و با توجه به موج ایجاد شده از نگرانی، از همه روستاییان تست گرفته شده است، از روز سه‌شنبه تست کرونا از تمامی افراد حاضر در مراسم انجام شده و ورودی روستا نیز مسدود شده است.

وی تأکید کرد: در گام اول ۱۵ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شدند و در گام دوم تاکنون ابتلای ۲۳ نفر تأیید شده، غربالگری و شناسایی افراد بیمار و مشکوک به کرونا و رهگیری اطرافیان افراد مبتلا با تست مثبت کرونا انجام شده است.

مهرعلیان خاطرنشان کرد: غربالگری افراد دارای بیماری زمینه‌ای، توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی و در نهایت تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت تردد در منطقه الموت شرقی از جمله اقدامات پیشگیرانه برای کنترل کرونا جهش یافته در روستای فیشان انجام شده است.

وی بیان کرد: با استفاده از امکانات قرارگاه شهید سلیمانی، ظرفیت هلال احمر و سپاه در راستای تأمین مایحتاج اهالی روستا استفاده خواهد شد، همچنین واکسن کرونا نیز به افراد بالای ۶۵ سال روستا تزریق شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست