• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۲۵
  • شناسه خبر: 23075

نباید سرمایه های کشور در دعواهای «حیدری-نعمتی» هزینه شود

رئیس خانه احزاب استان زنجان گفت: در شرایطی که کشورمان با جنگ اقتصادی و تحریمهای ظالمانه روبه رو است، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند آخرین زنجیرهای تحریم را بشکند.

به گزارش «پایگاه خبری – پیام ملت» عباس قنبری  به ضرورت پرهیز از سیاه نمایی از شرایط کشور تاکید کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای قابل توجه و مهمی دارد و این موضوع را با نگاه به شاخص ها می توان مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه دولت ها نقص هایی هم دارند، به نقش فعالیت احزاب در رشد آگاهی مردم اشاره کرد و گفت: انتخابات، بهار احزاب است و این به این معنی است که نمود واقعی احزاب در فضای انتخاباتی است ولی ما این را کافی نمی دانیم چرا که احزاب صرفا برای انتخابات ساخته نشدند.

مشارکت حداکثری در انتخابات زنجیرهای تحریم را می‌شکند

وی یکی دیگر از مولفه های موثر بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردها دانست و افزود: خروجی عملکرد نظام در زمینه دستاوردها قابل توجه و قابل قبول است، از این رو با انعکاس عملکردها، بارقه امید و اثربخشی برای باورمندی به حضور در صحنه انتخابات در مردم ایجاد می شود.

قنبری با بیان اینکه احساس موثر بودن مردم از رأی هایشان از دیگر عوامل موثر بر مشارکت شهروندان در انتخابات است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی مردم محور همه امور هستند از این رو باید مشارکت فعال آنان را نیز در همه امور داشته باشیم.

وی به لزوم شفاف سازی در خصوص اقدامات اشاره کرد و یادآور شد: مردم باید در جریان همه امور قرار گیرند چرا که این رویکرد منجر به مشارکت فعال در همه عرصه ها می شود.

رییس خانه احزاب استان زنجان به ایرنا گفت: یکی دیگر از عواملی که بر مشارکت در انتخابات موثر است ارائه برنامه روشن و مدون برای عبور از مشکلات است، اینجا مباحث علمی تعیین کننده است، ما نباید آزمون و خطا کنیم، در این زمینه از مشارکت فعال همه گروه ها و جناح ها برای برون رفت از مشکلات باید استفاده کرد.

قنبری به نقش رسانه ها و مطبوعات نیز در رونق مشارکت اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند با انعکاس مطالبات مردم و نیز انعکاس اقدامات، پی گیری و پی جویی های خود را در جهت نیازهای ذهنی برای روشن شدن سوالات و ابهامات داشته باشند و از این طریق در رشد و توسعه جامعه نقش آفرینی بیشتری از خود به نمایش بگذارند.  

وی تصریح کرد: اگر عده ای نگرش های خود را با ادراک منفی در جامعه تسری بدهند این پیامد خوبی ندارد، هر چقدر نگرش ها مثبت شود، این رویکرد مثبت گرایی جذابیت حضور و مشارکت شهروندان را نیز بیشتر می کند.

رییس خانه احزاب استان زنجان در بخشی از صحبت های خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: ارائه شاخص ها از سوی رهبر معظم انقلاب، طریق و نشان مسیر است و همه ما باید پیرامون این شاخص ها دقت نظر دشته باشیم و بر اساس آنها تصمیم بگیریم و اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رفع مشکلات و موانع اقتصادی و معیشتی را نیز عامل تقویت مشارکت عنوان کرد و افزود: باید تلاش ها به سمتی باشد که به اقشار مختلف مردم به ویژه قشرهای ضعیف که از شیوع کرونا و نیز بی ثباتی های اقتصادی لطمه دیده اند کمک شود، البته ایثار و بخشش مردم را در همه مقاطع دیده ایم و این مواسات و همدلی برای حل مشکلات باید بیش از پیش تقویت شود.

قنبری به لزوم اتحاد و همدلی بین گروه های سیاسی تاکید و تصریح کرد: ما نباید داشته هایمان را در دعواهای زرگری و حیدری و نعمتی هزینه کنیم همه باید بدانیم در این شرایط اتحاد از مسائل مهم جامعه است، البته اتحاد، بزرگانی می خواهد که بتوانند آن را حفظ کنند.

رییس خانه احزاب استان زنجان همچنین به ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان و لزوم جوان گرایی اشاره کرد و اظهار داشت: بهره گیری از توان جوانان در کنار تجربه بزرگان  می تواند منشاء خدمات زیادی شود، ما باید فرصت خدمت کردن و حتی آزمون و خطا را به جوانان بدهیم تا جوانان نیز تجربه های لازم را کسب کنند.

قنبری ادامه داد: مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد همچون ادوار گذشته، یکی از محورها و مولفه های اصلی خواهد بود که بنا بر تحلیل کارشناسان و ناظران سیاسی می‌تواند عیاری برای نمایش پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های مهم که نیازمند مشارکت مسئولانه شهروندان بوده و نقش موثری در حفظ تمامیت ارضی و پیشرفت کشور دارد، مشارکت در انتخابات است؛ انتخابات به طور کلی و انتخابات ریاست جمهوری به طور خاص فرصت مناسبی است تا آحاد ملت با تکیه بر عقلانیت جمعی و پرهیز از شتاب زدگی سرنوشت کشور را رقم بزنند.

رییس خانه احزاب استان زنجان تصریح کرد: تجربه بیش از چهار دهه استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و برگزاری انتخابات‌های مختلف نشان داده که هرگاه میزان مشارکت مردم در انتخابات چشمگیر بوده، تلاش دشمنان برای دلسرد کردن مردم و افزودن بر دسیسه‌های خود علیه ایران اسلامی به شکست انجامیده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست