• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۴-۱۴
  • شناسه خبر: 23440

وام بهسازی روستاها ۵۰درصد افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: پیش از این سقف وام بهسازی مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بود که با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب هیات دولت این میزان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و این فرصتی است که روستایی ...

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»

رضا خواجه ای اظهار کرد : تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان

وی با بیان اینکه، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، اظهار داشت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی منازل روستایی در برابر حوادث طبیعی، تسهیلات بسیار خوب بانکی بصورت قرض الحسنه و بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار روستاییان قرار داده که روستاییان از این فرصت برای مقاوم‌سازی منازل خود در برابر حوادث طبیعی استفاده کنند.

وی یادآوری کرد:تسهیلات ۱۰۰ میلیونی مذکور تنها وام مسکنی به شمار می آید که ضمانت آن بسیار ساده و به صورت سفته زنجیره ای قابل انجام است.

خواجه ای افزود: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده کرده اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح استان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است، که می توان گفت تاکنون ۵۴ درصد از این  واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۵۱ هزار واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اند که امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست