• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۵-۱۹
  • شناسه خبر: 23531

مدارس الگو با عنوان بوستان های علوی و فاطمی در زنجان دایر می‌شود

دانشگاه آزاد اسلامی امروز خودش را در مسیر توسعه و تحول به عنوان یک موسسه آموزش عالی مساله‌محور، کارآفرین، فناور و اجتماعی جلوه‌گر می‌کند.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز خودش را در مسیر توسعه و تحول به عنوان یک موسسه آموزش عالی مساله‌محور، کارآفرین، فناور و اجتماعی جلوه‌گر می‌کند.

فیروزفر رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان شد - خبرگزاری آنا

وی با بیان اینکه تحول، نیازمند ابزار است، افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی ابزار لازم در تمام ابعاد برای تحول و پیشرفت را داراست.

فیروزفر با اشاره به برخورداری دانشگاه آزاد اسلامی از زیرساخت‌های قوی در سطح کشور و تمام شهرها گفت: در استان زنجان نیز با یک توسعه موزون، واحدها و مراکز دانشگاه آزاد را در سطح استان داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه زیرساخت‌های فیزیکی این دانشگاه، سرمایه عظیمی برای کشور محسوب می‌شود، گفت: منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک سرمایه است که دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان دارای ۴۵۰ عضو هیات‌علمی تمام‌وقت و همچنین ۴۵۰ پرسنل تمام‌وقت است.

وی خاطر نشان کرد: اعضای هیات علمی قوی دانشگاه آزاد اسلامی در نوع خودش در گذشته، حال و آینده با کارآمدی بیشتر، اثر خود را گذاشته، می‌گذارد و خواهد گذاشت.

فیروزفر اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، اولین موسسه آموزش عالی بود که با شیوع ویروس کرونا نه تنها آموزش را تعطیل نکرد بلکه بلافاصله با ایجاد یک سیستم متمرکز کشوری، تمام کلاس‌ها را به صورت آنلاین ارائه کرد و حتی در نوروز ۹۹ کلاس‌های جبرانی مربوط به آغاز ترم قبل را نیز ارائه کرد و توانست یکی از پیشروان ارائه باکیفیت کلاس‌های مجازی در سطح کشور باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکپارچه‌سازی اطلاعات با استقرار سیستم آموزشیار به صورت کشوری، یک داشبورد مدیریتی در اختیار دانشگاه است که مدیریت دانشگاه را کارآمد کرده و کل دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یک سیستم درآمده و در بخش پژوهش نیز سیستم پژوهشیار، عناوین پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را رصد می‌کند.

وی افزود: موضوعات کاربردی به صورت مسائل منطقه‌ای و ملی در سیستم پژوهشیار ثبت شده و دانشجویان برای تدوین پایان‌نامه از نظام موضوعات استفاده می‌کنند و مشکلات عدیده موجود در پایان‌نامه‌ها از بین رفته و به سمت مساله‌محور پیش می‌رود.

فیروزفر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان زنجان با تعامل سازنده با مدیریت استان و تمام سازمان‌ها توانست عارضه‌یابی خوبی انجام دهد که منتظر است تا در صورت یاری مسئولان، همکاری خود برای حل مسائل را هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مشارکت‌های اجتماعی نیز مثل همیشه پیشرو بوده است، اظهار کرد: در راستای کمک و یاری مدافعان سلامت، اولین دستگاه pcr کرونا در استان زنجان توسط دانشگاه آزاد اسلامی تامین شد همچنین تولید گان‌های پزشکی و ماسک و تامین مایحتاج بیمارستان‌ها در دوران مضیقه نیز توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

فیروزفر خاطرنشان کرد: آخرین همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در دوران کرونا نیز واکسیناسیون دانشگاهیان در محل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان است که طی ۱۰ روز گذشته آغاز شده و غیر از دانشگاه‌های زنجان و علوم پایه، محل واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارمندان بقیه دانشگاه‌ها در این دانشگاه تعیین شده است.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون ۹۰ درصد اعضای هیات علمی انجام شده و واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سپس مقطع کارشناسی نیز تا پایان هفته جاری، آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این دانشگاه، موتور محرکه پیشرفت و توسعه استان است، گفت: وجود رشته‌های فراوان، یکی از دلایل این امر است که پذیرش در اکثر رشته‌ها نیز به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و تحصیل در کنار خانواده را برای متقضیان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته داوطلبان رشته‌های با آزمون از ۱۵ مرداد آغاز شده است، اظهار داشت: از ۱۶ مرداد نیز ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته آغاز شده است.

فیروزفر خاطرنشان کرد: مهارت‌ورزی و کارآفرینی به عنوان گزینه‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای به‌روز شدن سیاست‌های دانشگاه و همگام شدن با توسعه و تحول جهانی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی طرحی با عنوان «طرح پویش» در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: طی تفاهمنامه ۵ جانبه توانستیم مشکلات قانونی و اداری حضور دانشجویان در بنگاه‌های اقتصادی را حل کنیم و متعاقب آن با ۶۳ بنگاه اقتصادی تفاهمنامه امضا شد تا دانشجویان در حین تحصیل بتوانند با حضور در بنگاه‌های اقتصدی و واحدهای صنعتی هم اشتغال داشته و هم مهارت لازم برای شغل آینده را کسب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در فاز اول ۳۲ نفر از بین ۵۰ دانشجوی داوطلب با گذراندن دوره‌های لازم، موفق به کسب امتیاز و مستقر در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی شدند، گفت: در فاز دوم نیز ۳۲ نفر از بین ۵۰ دانشجوی داوطلب، گزینش شده و در حال استقرار در واحدهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه در فاز سوم نیز ۵۰ داوزلب، مراحل کارورزی و گذراندن دوره‌های لازم هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که تا پایان سال جاری ۶۰۰ دانشجوی استقراریافته در بنگاه‌های اقتصادی داشته باشیم.

فیروزفر با بیان اینکه این طرح، تامین‌کننده یکی از نیازهای اساسی جامعه به‌ویژه جوانان است، اظهار کرد: آنچه باعث یاس جوانان شده بود، عدم آشنایی با محیط کار و عدم کسب مهارت‌های لازم برای اشتغال بود که با معرفی این طرح، یاس و ناامیدی ناشی از عدم اعتماد به آینده از بین می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس دانشکده مهارتی و رشته‌های مهارتی جدید در مقاطع کاردانی و کارشناسی گفت: خروجی این دانشکده، دانشجوی مهارت‌دیده و مهارت‌ورزیده و آماده اشتغال در بازار کسب و کار خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه مدارس سما در سال گذشته افتاده است، گفت: مدارس سما استان زنجان در سال گذشته با ۴ پله رشد در سطح کشور در رتبه پنجم ایستاده و تقاضا برای ورود به این مدارس در سال جاری افزایش یافته به‌گونه‌ای که ظرفیت ثبت‌نام در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول دخترانه و پسرانه تکمیل شده است.

وی اظهار داشت: مدارس سما ۱۸ درصد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از تاسیس مدارس الگو طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این استان خبر داد که تاکنون در هیچ استانی عملی نشده است، گفت: اولین مدارس الگوی کشوری با تامین تمام نیازهای یک دانش‌آموز در استان زنجان تاسیس می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای دانش‌آموزان در مدارس الگو اظهار داشت: دانش‌آموزان مدارس الگو علاوه بر علم و آموزش حتما در یک رشته ورزشی و هنری نیز حرفه‌ای خواهد بود که تمام این‌ها در بوستان‌های علوی و فاطمی (پسران و دختران) مهیا خواهد شد.

فیروزفر با بیان اینکه برنامه‌های شناختی در راس کار مدارس الگو قرار دارد، خاطرنشان کرد: مهارت‌ورزی، آشنایی با سبک زندگی، تربیتی، اعتقادی و تقویت تمرکز از برنامه‌های ما است و مدارس الگو هیچ فوق برنامه‌ای نخواهند داشت و هرچه هست، برنامه است.

وی ابراز کرد: باعث افتخار است که از مهرماه سال جاری با برچیده شدن ویروس کرونا و حضوری شدن مدارس، اولین مدارس الگوی کشور در استان زنجان افتتاح شود چرا که فعالیت این مدارس بر پایه حضوری بودن است.

فیروزفر با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس مدارس الگو به دنبال هیچ سود مادی نیست، تصریح کرد: دانشگاه نه تنها به دنبال سود مادی نیست بلکه هزینه‌های هنگفتی را نیز می‌کند اما قصد و هدف از این کار، انجام رسالت است که احساس می‌کنیم جای چنین مدارسی در سیستم آموزش و پرورش، خالی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست