• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۰۲
  • شناسه خبر: 23573

شرکت توزیع برق استان زنجان برای کاهش مصرف برق ۸۱۰۰ تفاهم نامه منعقد کرد

برای کاهش میزان مصرف برق در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، تجاری و اداری قریب به ۸ هزارو ۱۰۰ تفاهم نامه منعقد شده که پیش‌بینی می‌شوند دیماند ۳۷۷ مگا‌وات کاهش یابد.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: در سال جاری تابستان گرمی را در سطح استان تجربه کردیم که همین امر سبب شد تا علاوه بر روند افزایش انرژی برق در جهت استفاده در سیستم‌های سرمایشی کمبود برق نیز به شبکه تحمیل شود، از سویی دیگر خشکسالی و کم‌بارشی نیز موجب شد تا تولید برق در کشور به روش برقابی کاهش یابد و شرایط بدتر از سال گذشته شود.

وی با بیان اینکه ۴۲ مشوق‌ برای کاهش استفاده میزان برق در سطح استان برای بخش کشاورزی و صنعت در نظر گرفته شده است، گفت: باید تمام تلاش به کار گرفته شود تا کم‌ترین میزان خاموشی در بخش مولد ایجاد شود.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با اشاره به اینکه مجموعا ۸ هزارو ۱۰۰ تفاهم‌نامه منعقد شده تا میزان مصرف برق کاهش یابد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان کاهش دیماند با این تعداد تفاهم‌نامه به ۳۷۷ مگاوات برسد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی ۶ هزار و ۷۸۶ تفاهم نامه برای کاهش مصرف برق منعقد شده است، خاطر نشان کرد: ۱۴۹ مگاوات با این تفاهم نامه‌ها صرفه جویی در مصرف برق صورت می‌گیرد.

علیزاده با بیان اینکه در بخش صنعت نیز همکاری‌های بسیار مناسبی با شرکت توزیع برق انجام گرفته است، عنوان کرد: با ۷۹۷ تفاهم نامه به میزان ۲۰۴ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی می‌شود. با این حال در بخش تجاری نیز با ۵۶ مورد عقد قرار داد میزان مصرف ۱.۱۶ مگاوات کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر این که طبق دستور استاندار مقرر شد تا با اداراتی که مصرف برق بالاتری دارند برخورد شود، گفت: با این وجود تعدادی از ادارات همکاری مناسبی را داشتند و با کاهش ۱۲ مگاواتی در مصرف برق کمک کننده به شرکت توزیع برق بودند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه هنوز مصرف برق در کشور و استان بالا است و این عامل شرایط را در کنترل پیک بار سخت‌تر می‌کند، گفت: حداکثر پیک بار وارد شده به شرکت توزیع برق امسال قریب به ۶۸۰ مگاوات بود که در دو پیک روزانه و شبانه به شبکه تحمیل شد. ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست