• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۰۴
  • شناسه خبر: 23603

قطعی برق سبب مشکلات تامین آب در شهر ارمغانخانه می‌شود

فاصله زیاد چاه تامین کننده آب شهر ارمغانخانه و چهار روستای دیگر باعث می‌شود تا در زمان قطع برق و پس از وصل مجدد آن زمان زیادی صرف پر شدن خط و در نهایت نارضایتی مردم شود.

مصطفی اکرمی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» پیرامون مشکلات تامین آب شرب در شهر ارمغانخانه اظهار داشت: به دلیل فقر سفره‌های آب زیرزمینی شهر ارمغانخانه، آب این شهر و چهار روستای همجوار از مجتمع آبرسانی قره پشتلو تامین می‌شود.

وی افزود: این مجتمع با فاصله ۱۸ کیلومتر از شهر ارمغانخانه قرار دارد و میزان تولید آب آن نیز ۱۸۴ متر مکعب در شبانه روز است که با در نظر گرفتن جمعیت ۴۱۴۳ نفر جمعیت شهر و روستاهای همجوار، ۴۳۷ لیتر در شبانه روز آب برای هر نفر تامین می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: فاصله زیاد چاه از شهر باعث می‌شود تا در زمان قطع برق و پس از وصل مجدد آن زمان زیادی صرف پر شدن خط شود.

وی ابراز داشت: با توجه به قطعی گسترده برق در سال جاری، تاخیر در وصل مجدد آب سبب نارضایتی شهروندان شده است.

اکرمی با بیان اینکه استاندار مصرف آب در کشور ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که با میزان تولید آب در شهر ارمغانخانه فاصله زیادی دارد، عنوان کرد: با توجه به عدم وجود مشکل در فصول سرد سال مشخص است که قسمت اعظم مصرف آب مربوط به آبیاری باغات و باغچه‌ها است اما انتظار بر این است تا مردم حداکثر صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشند.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست