• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۱۶
  • شناسه خبر: 23801

آخرین مهلت راه اندازی سامانه نسخه الکترونیک برای پزشکان تا پایان آبان است

با اینکه زنجان جزء استان‌های پیشرو در ارائه نسخه‌های الکترونی است اما هنوز برخی از پزشکان از این امر تبعیت نمی‌کنند با این حال تنها تا آخر آبان فرصت برای راه‌اندازی این سامانه وجود دارد.

یعقوب شیویاری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: بر اساس الزامات قانونی در بودجه ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و برنامه ششم توسعه دستوراتی برای الکترونی شدن تمام نسخه‌ها در سراسر کشور و استان زنجان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان استارت این امر از سال ۹۹ زده شده اما ما از همان سال ۹۷ آغاز به نصب برنامه رایانه‌ای در مطب‌ها کرده‌ایم، عنوان کرد: تا اواسط سال ۹۹ این سامانه به طور کامل در مطب‌های استان مستقر شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با ابراز خرسندی از اینکه تقریبا بیش از ۹۸ درصد این سامانه در سطح استان فعال است گفت: استان زنجان رتبه چهارم را به لحاظ سامانه نسخه الکترونی در کشور دارد و جزو پیشتازان در این امر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نسخه الکترونی که در مطب‌ها، مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها دولتی در سطح کشور ارایه می‌شود ۵۰ درصد و در مراکز خصوصی ۵۵ درصد است گفت: کرونا باعث شد تا تمام این امور تحت تاثیر قرار گیرد، این بیماری ثابت کرد چه میزان به لحاظ زیر ساخت‌ها کمبود وجود دارد.

شیویاری تاکید کرد: تا آخر آبان ماه جاری فرصت باقی است تا ۱۰۰ درصد این سامانه در استان راه‌اندازی شود و تمام پزشکان نیز ملزم به استفاده از آن هستند. چراکه غیر از این تاریخ امکان ارائه دارو به نسخه‌های غیر الکترونی نیست.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست